10 dolog, ami tönkreteheti az ízületeinket
Ízületi fájdalom

10 dolog, ami tönkreteheti az ízületeinket

Írta: izuletor.hu
Ossza meg a cikket:
Az ízületeinket alkotó porcok életünk során folyamatosan vékonyodnak, kopnak. A felrostozódó ízületi felszínek összedörzsölődnek, ami fájdalmat okoz és idővel porckopás alakul ki. A probléma 35 év felett bárkit érinthet.
A betegség kialakulásában az alábbi tényezők játszhatnak szerepet:
 
  1. Túlsúly
Minél nehezebbek vagyunk, térdünknek, gerincünknek és csípőnknek annál nagyobb nyomást kell elviselnie, ami az ízületeket védő porcok kopásához vezet.
 
  1. Mozgáshiány
Testmozgásra mindenkinek szüksége van, az egyhelyben ülés pedig minden téren tönkreteszi a szervezetet. A mozgáshiány ugyanúgy károsítja az izmokat és megfeszíti az ízületeket, mint a túlerőltetés, ugyanis mozgás nélkül a vér nem áramlik kellő mértékben a végtagokba. Az orvosok azt tanácsolják, ha számítógépnél ülünk vagy olvasunk, 10-15 percenként változtassunk testhelyzetet.
 
  1. Ha nem foglalkozunk a fájdalommal
Sokan, ha ízületi fájdalmat éreznek, akár hetekig sem mennek orvoshoz, bízva abban, hogy majd elmúlik, holott ilyenkor minél előbb szakemberhez kell fordulni. A korán diagnosztizált betegségek könnyebben gyógyíthatók.
 
  1. Túlerőltetés
Sportoláskor legyünk fokozatosak: érezzük meg, mikor üzeni azt a testünk, hogy már nem bírja tovább. Akik ésszel és rendszeresen edzenek, akár nyugdíjas korukig fitten maradhatnak.
 
  1. A rendszeres sport hiánya
A folyamatos testedzés a mozgás minden más formájánál jobban védi az ízületeket, mivel építi és erősíti az őket körbefogó izmokat. A terület szakértői heti több súlyzós vagy izomépítő edzést javasolnak.
 
  1. Kalciumban és D-vitaminban szegény étrend
A kalcium és a D-vitamin az erős csontozat alappillérei. A kalciumbevitel legjobb forrását a zsírmentes vagy csökkentett zsírtartalmú tejtermékek adják. D-vitaminból például a halban vagy a zabpehelyben van sok, beépüléséhez pedig napfényre is szükség van.
 
  1. Kialvatlanság
Az alvás minősége és mennyisége sok téren kihat az egészségünkre. Éljünk
káros szenvedélyektől mentes életet, mozogjunk rendszeresen , emellett figyeljünk arra, hogy a lefekvés előtti 6 órában ne vegyünk magunkhoz koffeint, és szerezzünk be egy kényelmes – se nem túl kemény, se nem túl puha - matracot.
 
  1. Dohányzás
A nikotin képes elzárni az ízületekbe, illetve a gerinc csigolyáit összekötő lemezekbe vért pumpáló hajszálereket, így a dohányosok már a harmincas éveikre gerinc- és ízületproblémákkal küzdhetnek.
 
  1. Folyamatos sms-ezés
A gépelés, a telefon gombjainak nyomogatása, az étel szeletelése, illetve az ehhez hasonló kis igénybevételt igénylő, de hosszú, ismétlődő mozgások rossz hatással vannak az ízületekre a válltól a karon át az ujjakig. Ennek megoldása szakemberek szerint az, hogy ilyen tevékenységek közben két-három percenként szünetet tartunk, vagy amennyire lehet, igyekezzük őket elkerülni. Igyekezzünk például sms-ezés mellett telefonálni is, ha pedig öt percnél hosszabb ideig telefonálunk, használjunk inkább headsetet.
 
  1. Túl nehéz táska
A túlságosan nehéz csomagok eltorzítják a testtartást és megsérthetik a terhüket viselő izmokat. A szakértők szerint nem ajánlatos a testtömegünk 5%-ánál nehezebb oldaltáskát magunkkal cipelni. A hátitáska valamivel egészségesebb, mivel hordásakor egyenletesebben oszlik el a teher, így nagyobb súlyt is tarthatunk bennük, de túlzásokba itt sem szabad esni.
 
A károsodott ízületek egészsége csak részlegesen áll helyre, azonban glükozamin-szulfát tartalmú készítmények csökkenthetik a panaszokat. Pusztán fájdalomcsillapító szerek alkalmazása nem elegendő, mert bár rövidtávon jobban érezhetjük magunkat, a problémát ritkán szüntetik meg, ezért célszerű melléjük valamilyen patikai porcépítő készítményt választani.

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!

 
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok