Aludjunk ízületkímélő módon
Ízületi fájdalom

Aludjunk ízületkímélő módon

Írta: izuletor.hu
Ossza meg a cikket:
Nehezen alszunk el, de kipattan a szemünk, már mielőtt felkel a nap? Az alvásprobléma gyakori jelenség, szinte mindenki szembesül vele élete során legalább egyszer. Egy felnőtt embernek átlagosan 7-8 órányi nyugodt alvásra van szüksége, ha azonban rosszul alszunk, nappal is fáradékonyabbak, fásultabbak vagyunk. A mozgásszervi betegségek elsősorban a velük járó fájdalom miatt okozhatnak alvászavart, így jó esély van rá, hogy a fájó ízületek sem kímélnek bennünket az ágyban.

A hát- és nyakfájás megnehezítheti az elalvást, de akár fel is kelhetünk rá az éjszaka közepén. Mit tehetünk a kényelmetlen alvás és az ízületi fájdalmak ellen? Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek hasznos tanácsait!

Fontos, milyen ágyban alszunk.
 
  • Válasszunk megfelelő matracot: ne túl keményet, de ne is túl puhát. A legjobb, ha a matracnak van tartása és követi a test vonalát, mert ezáltal segíti a természetes testhelyzet felvételét, idomul hozzánk és megtámasztja a derekat is.
  • Jó párnával a nyakfájás ellen: olyan párnát vegyünk, amire ha ráfekszünk, a nyak és a fej egy vonalban van.

Hogyan feküdjünk, mire figyeljünk?
 
  • A háton fekvés jó a hát- és nyakfájdalmak ellen, mivel így a nyak és a hát nyugalmi pozícióban, a gerinc pedig természetes S-alakban van.
  • Ha oldalunkon fekszünk, ügyeljünk rá, hogy nyakunk és fejünk egy vonalban legyen.
  • Ha kezünket testünk mellett kinyújtva tartjuk, az segít a helyes testtartás kialakításában, és csökkenti a vállfájdalom esélyét is.
  • Ha alvás közben sokszor fáj a derekunk, támasszuk alá térdünket egy párnával vagy egy puha, összehajtott takaróval.
  • Segít, ha alvás közben oldalfekvésben takarónkat vagy egy kisebb párnát a két térdünk közé gyűrjük, mert így testünk természetes pozícióban pihen, és elkerülhetjük a reggeli kar- és vállfájást is.
  • Derékfájás ellen támasszuk meg derekunkat például egy hengerpárnával.

Mit kerüljünk el?
 
  • Ha háton fekve, karunkat a fejünk mellett tartva alszunk, nagy nyomást gyakorolhatunk a vállunkra, és nagy valószínűséggel vállízületi fájdalommal ébredünk.
  • Ha oldalt fekve, hosszú ideig egyenesen kinyújtott karokkal fekszünk, vállunk, karunk és hátunk is sajoghat reggelre.
  • A magzatpóz növelheti az ízületi fájdalmakat – térdünk túl sokáig van behajítva, gerincünk és nyakunk pedig görnyedt egy éjszakán át.
  • Hason fekve gerincünket általában nem tartjuk helyesen, mivel nem kap megfelelő alátámasztást, nyakunkat, ízületeinket és izmainkat pedig nagyobb terhelésnek tesszük ki. Ezáltal ízületi fájdalom és zsibbadás is kialakulhat. Segíthetünk a gerincünkön egy hasunk alá tett kispárnával.

A hosszú távú alvásmegvonás növelheti a krónikus fájdalmakat, és előidézhet olyanokat is, amiket addig nem érzékeltünk. Az alvásproblémák hátterében gyakran állnak mozgásszervi zavarok, amikor is a fájdalomcsillapítás nem elég, ám a rendszeres gyógytorna, izmaink erősítése és nyújtása a hasznunkra válhat. Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, és ízületeink egészségének megőrzése érdekében használjunk kúraszerűen gyógyszertárban vény nélkül kapható porcépítő készítményeket!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok