Élet ízületi gyulladással és porckopással
Ízületi fájdalom

Élet ízületi gyulladással és porckopással

Írta: izuletor.hu
Ossza meg a cikket:
Az osteoarthritis, azaz a kopásos ízületi gyulladás rendszeres fájdalmat és merevséget okoz ízületeinkben, súlyosabb esetben lehetetlenné teszi, hogy normálisan dolgozzunk és éljük életünk. A károsodott ízületek egészsége csak részlegesen áll helyre, azonban a tünetek enyhítésére számos mód létezik.
Hosszú távú kezelés
Onnantól, hogy porckopással diagnosztizáltak bennünket, az életünk nem lesz többé ugyanolyan, mint korábban: folyamatosan foglalkoznunk kell egészségünkkel. A kezelésére nem elég naponta egy tablettát bekapnunk, életünk minden területét újra kell gondolnunk.

Mire figyeljünk?

Amennyiben porckopással küzdünk, mindenképp figyeljünk oda a következőkre:
 
  • Fejlesszük ízületeink hajlékonyságát és mozgékonyságát
  • Tartsuk testsúlyunkat egészséges szinten
  • Erősítsük testünk mozgással és edzéssel

Nehéznek tűnik mindezt betartani, úgyhogy kezdjük finom, apró életmódbeli változásokkal és haladjunk fokozatosan. Íme néhány tipp a porckopás elleni küzdelemhez.

Nyújtózkodjunk. Az ízületek finom, enyhe nyújtása javítja a test hajlékonyságát, csökkenti a fájdalmat és feloldja a merevséget. Jól tesszük, ha reggel nyújtózkodással kezdjük a napot!

Mozogjunk. A testmozgás a legjobb módja a porckopásos tünetek leküzdésének. Amennyiben megrögzött fotelben ülők vagyunk, úgy jussunk el fokozatosan a sportos életmódig. Már a napi rövid séta a környéken is sokat segíthet abban, hogy érdemi eredményeket érjünk el.

Erősítsünk. Nem kell feltétlenül leizzadnunk és ugrálnunk, hogy segítsünk tüneteinken. Az izomerősítő edzések vastagabbá teszik a betegség által érintett ízületek körülötti izomréteget, így kevesebb terhelés jut az ízületekre.

Ügyeljünk testsúlyunkra. A felesleges súly hatalmas terhet ró a csípő, a térd, a lábfej és a hát meghatározó fontosságú ízületeire, különösen a térdben kifejlődő ízületi gyulladásra van nagy hatással az elhízás. A túlsúlyosok közül sokan nehezen kezdenek bele az edzésbe, mert gyorsabban kifáradnak, mégis mindenképp érdemes megerőltetnünk magunkat, hogy csökkentsük az ízületek nyomását és mérsékeljük a betegség előrehaladását.

Csillapítsuk a fájdalmat. Sok vénnyel vagy vény nélkül kapható gyógyszer létezik a porckopás és ízületi gyulladás tüneteire. Ezek közül a leggyakrabban a nem-szteroid gyulladáscsökkentő és hagyományos fájdalomcsillapító készítményeket, különféle fájdalmat vagy dagadást csökkentő kenőcsöket használnak a betegség kezelésére.

A fájdalomcsillapítás azonban nem elég! Egyes fájdalomcsillapítókról bebizonyosodott, hogy mellékhatásként súlyos szívproblémákat okozhatnak, így semmiképpen ne elégedjünk meg kizárólag a fájdalomcsillapítással, hiszen hosszú távon ez csak még több kárt okozhat.

Gondoljuk  át a lehetőségeket. Sok ízületi gyulladásban szenvedő beteg természetes vagy alternatív gyógymódokkal is kezeli önmagát. Különféle hatóanyagok, pl. glükozamin és kondroitin szedésével segíthetjük a porcszövet regenerálódását. Az alternatív terápiás módok közé tartozik az akupunktúra, a masszázs, a hidroterápia vagy a mágneses rézkarkötők használata.

Használjunk segédeszközöket. Az ízületi gyulladás előrehaladott szakaszában a folyamatos fájdalom a mindennapi élet feladatait is nehézzé teszi. Ilyenkor nyugodtan járjunk sétapálcával, talpbetéttel vagy járókerettel, vagy vezessük az autót kormányfogó segítségével. Kérjünk kezelőorvosunktól segítséget azzal kapcsolatban, hogy milyen adaptív gyógyászati segédeszközöket vehetünk igénybe a fájdalommentes mozgás érdekében.

Gondolkozzunk pozitívan. Az ízületi problémák hol több, hol kevesebb kellemetlenséget okoznak. A rosszabb időszakokban sem szabad elcsüggedni és megadni magunkat a fájdalomnak. Tudatosítsuk, hogy a testmozgás és az aktív élet nélkül csak még rosszabbul éreznénk magunkat. Foglalkozzunk az élet jó oldalával, szakítsunk időt családunkra és hobbijainkra, és gondoljunk arra, hogy mennyivel jobb lehet a velük töltött idő, ha legalább részben leküzdöttük a betegség tüneteit.

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!

 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok