Hidegben tényleg jobban fáj?
Ízületi fájdalom

Hidegben tényleg jobban fáj?

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
Az idősebbek, sőt azok a fiatalok is, akiknek valamilyen sportsérülésük, balesetük, pl. csonttörésük volt gyakran mondják, hogy megérzik, milyen lesz az idő. Nem alaptalanul. Ez nem csupán a képzeletük játéka, kutatások szerint is van összefüggés az időjárás változásai és az ízületi fájdalmak között.

Az egyesült államokbeli Tufts egyetem kutatói bebizonyították, hogy az időjárási jelenségek váltakozása növeli az ízületi fájdalmak előfordulásának valószínűségét. Érezzük a légnyomásváltozást (főként annak csökkenését) és a hőmérsékleti eltéréseket is (főként akkor, ha esik a hőmérséklet).

Sajnos legtöbbünknek nincs lehetőségünk melegebb éghajlatra költözni, de az Ízületőr szakértőinek tippjei segíthetnek a hideg napok átvészelésében:
 
  • Együnk omega-3 zsírsavakban gazdag ételeket, például halat, mogyorót.
  • Vegyünk magunkhoz sok K-vitamint, együnk például káposztát, spenótot vagy más zöldségeket csontjaink egészségéért.
  • Együnk C-vitaminban gazdag gyümölcsöket, zöldségeket, például almát, narancsot és paradicsomot, mert a C-vitamin hozzájárul a megfelelő kollagénképződéshez, ezen keresztül pedig a porcok normál állapotának, működésének fenntartásához.
  • Szedjünk kúraszerűen glükózamin-szulfát és kondroitin tartalmú patikában kapható porcépítő készítményeket, melyek hatóanyagai a porcok alkotóelemei.
  • Juttassunk sok D-vitamint a szervezetünkbe, ez ugyanis erősíti a csontokat.
  • Egy forró fürdő bármikor segíthet az izmok és az ízületek ellazításában, továbbá az elalvásban is.
  • Mindig ajánlott fájó testrészeink melegen tartása, akár elektromos melegítőpárnával, akár melegebb ruházattal, mert az is enyhítheti az ízületi fájdalmat.

A hideg és az ízületi fájdalmak közti összefüggést szakértők szerint az is okozhatja, hogy hidegben az emberek lustábbak, kevésbé hajlamosak testmozgást végezni, holott a túlzásba nem vitt sportolás a porckopás megelőzésének és mérséklésének legfontosabb módja. Fontos, hogy hidegben se adjuk fel az aktív életmódot – ha kint fázunk, végezzünk tornagyakorlatokat otthon. Az Ízületőr gyógytornászai ebben is segítséget nyújtanak:
További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok