Hogyan mozogjunk, ha fáj a térdünk?
Ízületi fájdalom

Hogyan mozogjunk, ha fáj a térdünk?

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
Mit tegyünk, ha fáj a térdünk, de mégis sportolni szeretnénk? Akinek fájt már valaha a térde, biztosan érezte, hogy a sok pihentetés után szívesen megmozgatná végtagjait. A mozgás növeli az ízületek rugalmasságát, erősíti az izmokat és az egészséges testsúly fenntartásában is nagy szerepe van. Fogadja meg az Ízületőr szakértőinek tippjeit, és sportoljon térdízületkímélő módon!

Bármit is kezdünk sportolni, fontos, hogy minden edzés előtt melegítsünk be, és semmiképpen se terheljük túl magunkat.
 
  • Séta: a lendületes séta serkenti a vérkeringést, építi a térdkörüli izmokat, az ízületeket pedig nem terheli erősen. Ha lehet, kerüljük a kemény talajt és az ugrálást. Érdemes kipróbálni a vízben sétálást is, így ízületeink mentesülnek a természetes terhelés nagy része alól.
 
  • Biciklizés: a biciklizés emeli a szívritmust, és segít formában maradni. A pedálozás természetes mozgás a térd számára, így azt nem erőltetjük túl vele.
 
  • Jóga: a jóga fejleszti az állóképességet, és nyújtja az izmokat, ennek köszönhetően erősítő és nyújtóhatása előnyös lehet mindenki számára. Minden esetben konzultájunk azonban az oktatóval, hogy elkerüljük a térd számára megerőltető, elsősorban térdelő pózokat!
 
  • Pilates: erősítő hatása nagyon jó a helyes testtartás kialakításához és a térd védelméhez.
 
  • Úszás: a megfelelő úszásnem (hát- vagy gyorsúszás) nem árt a térdnek, sőt a szív- és érrendszernek is jót tesz. Vigyázzunk az erős lábtempóval!
 
  • Vízi torna: a víz természetes felhajtóereje mentesíti az ízületeket az erős igénybevétel alól, mégis elég ellenállást biztosít ahhoz, hogy érdembeli edzést végezhessünk.
 
  • Súlyzók: a térdkörüli izmok erősítése segít megóvni a sérült porcot a folyamatos súrlódástól, de csak akkor, ha visszafogottan és megerőltetés nélkül edzünk.
 
  • Tai chi: a finom, jól elvégzett és kímélő mozgások az ízületi porc számára nem megterhelőek.
 
  • Gyógytorna: egy szakképzett gyógytornász személyre szabott mozgásformákat és egyéni edzéstervet tud biztosítani mindenki számára, legyen szó erősítésről vagy akár nyújtásról.
 
Bármilyen sportot is válasszunk, fontos, hogy ne terheljük túl magunkat, váltogassuk a mozgásformákat és rendszeresen mozogjunk. Egy kimerítő edzés után a meleg fürdő segít ellazítani izmainkat, enyhítheti ízületi panaszainkat és pihentető egy hosszú nap után.

Térdfájdalom esetén a fájdalomcsillapítás hosszú távon nem megoldás, az egészséges testsúly megtartása viszont enyhítheti a térdízületekre nehezedő nyomást. Nem múló fájdalom esetén mindenképpen keressünk szakértő segítséget (orvost vagy gyógytornászt), ízületeink egészségének megőrzése érdekében pedig használjunk kúraszerűen gyógyszertárban vény nélkül kapható, glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok