Így sportoljunk, ha fáj a vállunk
Ízületi fájdalom

Így sportoljunk, ha fáj a vállunk

Ossza meg a cikket:
A tavaszi időszakra várva egyre többen vágyunk ismét a szabadtéri mozgás örömére. Szerencsére akkor sem kell lemondanunk arról, hogy fittek és egészségesek legyünk, ha visszatérő mozgásszervi panaszaink vannak. Az előző cikkünkben térd- és derékfájdalommal küszködőknek javasoltunk mozgásformákat, most pedig vállfájdalom esetére adnak tanácsot az Ízületőr program szakértői. Tippjeinkből kiderül, hogyan sportolhatunk akár edzőteremben, akár a szabad ég alatt, ha fáj a vállunk.
Vállfájdalom esetén

Ha fáj a vállunk, mindenképp jobb elkerülni azokat a sporttevékenységeket, amik a felső végtagok mozgásával, terhelésével járnak. Tenisz, úszás, súlyemelés, baseball és röplabda során nagyon sok az úgynevezett fej fölötti mozgás, amely a vállízület túlterhelését eredményezheti. Kifejezetten ellenjavallt még a kisebb súlyzók használata is, valamint a teljes testsúllyal végzett erősítő (például fekvőtámasz) vagy nyújtó tréningek (például jóga). Nem tanácsos továbbá olyan edzésen részt venni, amely aszimmetrikus terhelésekkel jár.

Vállfájdalom mellett is folytathatók a döntően alsó végtagokat érintő mozgások, úgymint a kerékpározás (háttámlával ellátott szobakerékpáron), a gyaloglás, a nordic walking, a kocogás, valamint a testtartást javító mozgások.

A vállfájdalom hátterében gyakran a váll túlterhelése áll. Nem szabad azonban elfeledkeznünk arról, hogy a váll körüli fájdalmat okozhatja nyaki probléma, a háti gerinc problémái, valamint a vállízület stabilitását biztosító szalagok, izmok sérülése is. Mindenképp javasolt felkeresni egy szakembert, aki segíthet tisztázni a kiváltó okot.

Sportolás közben se feledkezzünk el a megfelelő testtartásról és a tartáshibák javításáról! Ha érdekli milyen nyújtó és átmozgató gyakorlatokkal járulhat hozzá a helyes testtartás kialakításához, kattintson tanácsainkért! Ízületeink védelme érdeklében javasoljuk kúraszerűen alkalmazni a patikában kapható, glükózamin és kondroitin tartalmú porcépítő készítményeket.

Kövesse az Ízületőrt tanácsainkért a Facebookon is! 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok