Iskolatáska: jó vagy rossz terhelés?
Ízületi fájdalom

Iskolatáska: jó vagy rossz terhelés?

Írta: izuletor.hu
Ossza meg a cikket:
Szülőként próbálunk minél jobban odafigyelni a gyerekekre, próbálunk mindent megtenni az egészséges fejlődésükért. De mégis, sokszor nem tudjuk, hogy mikor is teszünk igazán jót. Ha visszük helyettük a nehéz iskolatáskát, vagy ha hagyjuk, hogy ők cipeljék? Ha autóval megyünk értük az iskolába, vagy ha sétálunk velük? Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek hasznos tanácsait, hogy megtalálhassuk az ideális megoldást.

Fontos tény, hogy a csontokba csak akkor tud beépülni a kalcium, ha a gravitáció ellenében végzünk mozgást. Ez azt jelenti, hogy az iskolatáska cipelése is eredményezhet jó terhelést, ugyanis ha megfosztjuk a gyermekeket a gravitáció ellenében végzendő mozgásoktól, így akár a cipeléstől vagy a gyaloglástól – mert például mindenhova autóval szállítjuk –, akkor gátoljuk a koordináció fejlődését. Az egészséges növekedés érdekében elengedhetetlen a fizikai aktivitás lehetőségének megteremtése is. Az az optimális, ha a gyerekek második osztályos korukra elsajátítják a megfelelő mozgásformákat és a helyes testtartást, mivel ebben az életszakaszban automatizálódnak a mindennapi mozgások.

Ha rosszul terheljük a gerincet, a gyerekkori hátfájás hátterében gyakran állhat a túl nehéz vagy a nem megfelelő iskolatáska cipelése is. Ha a vállra és a hátra helytelenül nehezedik a súly, az ártalmas lehet. A nagy alkalmazkodóképességének hála az előbb említett aránytalan terhelés kompenzálására a gerinc görbületeinek megváltozásával reagál, így az izmok túlfeszülhetnek vagy meg is nyúlhatnak. Az állandósuló rossz tartás a későbbiekben gerincproblémák kialakulásához is vezethet, és – elsősorban a vállak túlterhelése miatt – nyaki és vállfájdalom vagy fejfájás is jelentkezhet. Ha gyermekünk hát- és vállfájásról, kényelmetlenségről számol be, az mind utalhat arra, hogy a táska túl nehéz a számára. Ha séta közben előre kell hajolnia, hogy megtartsa a táska súlyát, valószínű, hogy túl nagy a terhelés.

Mindent összevetve jó tartás mellett nyugodtan lehet terhelni a gyerekeket, mert attól csak erősödni fog a hátizomzatuk. Ehhez azonban nemcsak a megfelelő táska kiválasztása elengedhetetlen, hanem arra is nagy figyelmet kell fordítani, hogy mit és hogyan pakolunk el benne. Ám a kis lurkóknak és a serdülőknek is van felelősségük. Nem mindegy ugyanis, hogy a jól kiválasztott és jól bepakolt iskolatáskát hogyan hordják ők maguk, mert mint minden súly, az iskolatáska is terheli az izmokat és az ízületeket is, és a folyamatos helytelen cipelés nyaki vagy vállfájdalmat, sőt hát- vagy fejfájást is okozhat.

Kattintson, és kövesse az Ízületőrt a Facebookon is!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok