Mit tehetünk ízületeinkért a nyári hőségben?
Ízületi fájdalom

Mit tehetünk ízületeinkért a nyári hőségben?

Ossza meg a cikket:
Köztudott, hogy az időjárás változása megviselheti ízületeinket, de mégis, ezzel kapcsolatban általában csak arról beszélünk, hogy milyen hatása van a frontoknak, vagy hogyan védjük ízületeinket a nagy hidegben. Azonban a forróság ugyanúgy megterhelheti az ízületeket, főleg, ha már kialakult, krónikus ízületi betegséggel küzdünk.
A hőség és a pára minden ember szervezetére hat, az ízületi betegségben szenvedők azonban nehezebben alkalmazkodnak az extrém időjárási körülményekhez, élénkebben érzékelhetik annak negatív hatásait. Tanulmányok szerint a légnyomás változása például fokozhatja ízületeink érzékenységét, amit feszülésként, merevségként érzékelhetünk testünkben. A kánikulában kialakuló dehidratáció pedig csökkentheti az ízületekben lévő folyadék mennyiségét is, ami könnyedén ízületi fájdalom kialakulásához vezethet.

Az Ízületőr szakértő gyógytornászai éppen ezért most abban segítenek, hogy hogyan csökkentsük vagy kerüljük el az ízületi fájdalmakat a nyári melegben.
 
TIPPEK:
 
  • Nagy kánikulában igyekezzünk minél kevesebb időt a szabadban tölteni, főleg sportoláskor. Edzéshez, ha tehetjük, válasszunk megfelelően légkondicionált helyet, kinti sportok esetén pedig hűtsük testünket vízpermettel vagy vizes törölközővel. A tikkasztó hőségben jó megoldás az úszás, de vigyázzunk, felhevült testtel sose ugorjunk a vízbe!
  • Nyáron hajlamosak vagyunk főzés helyett ételt rendelni, hogy elkerüljük a lakás felmelegedését. Ne feledkezzünk meg azonban az egészséges, ízületbarát táplálkozásról ez esetben sem!
  • Ha nyaralni megyünk, ügyeljünk a kényelmünkre és ízületeinkre utazáskor is! Figyeljünk oda a bőrönd cipelésekor, állítsuk be helyesen a légkondicionáló berendezést, városnézéshez vagy kiránduláshoz pedig válasszunk kényelmes cipőt!
  • A strandon ne csak üljünk a medencében, hanem mozogjunk is! Akár gyógyvizeket, akár más (nem túl hideg) természetes vizeket látogatunk meg, a vízben való torna hasznos lehet ízületeink számára, mivel fájdalom nélkül mozgathatjuk át ízületeinket.
  • A megfelelően lenge és légáteresztő ruházat segíti, hogy levegőzzön, és hűtse magát a testünk. Mindig igyunk elegendő mennyiségű vizet a fülledt melegben, hogy pótoljuk a folyadékveszteséget! 

Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, igyunk eleget, mozogjunk mértékletesen, és ügyeljünk ízületeink épségére a hőségben is! Porcaink állapotának megőrzése érdekében használjuk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok