Mozgásformák térd- és derékfájdalom esetén
Ízületi fájdalom

Mozgásformák térd- és derékfájdalom esetén

Ossza meg a cikket:
Csoportos vagy egyéni edzés óra? Teremben vagy szabad téren végzett mozgás? Kardió vagy súlyzós edzés? Ha sikerült ezeket a kérdéseket megválaszolnunk, eggyel közelebb kerültünk ahhoz, hogy megtaláljuk a számunkra ideális sportot. Bármely mozgásformára is esett a választásunk, sosem szabad figyelmen kívül hagynunk egészségügyi állapotunkat, kiváltképp ha valamilyen visszatérő mozgásszervi fájdalommal küszködünk.
Az Ízületőr szakértői most elmondják, hogyan tarthatjuk fitten magunkat térd- és derékfájdalom esetén is.  

Térdfájdalom esetén:


Amennyiben fáj a térdünk, ajánlott a vízben végzett mozgás (például aquaterápia), a közepes intenzitású séta, továbbá a térdbarát eszközök segítségével (például háttámlás kerékpárral) végezhető sportok.

Kerülendő többek közt a kosárlabda, a tenisz, a squash, a hoki, a futball, a tánc és a röplabda. Ennek oka, hogy ezeknél a sportoknál rendkívül gyakoriak az irányváltások, a hirtelen megállások, majd gyors, dinamikus elindulások és az ugrálások. Mindezek komoly terhelést jelentenek a térdízületnek, valamint a szalagoknak és az izmoknak.

Derékfájdalom esetén:

A derékfájdalom kialakulásának igen sokféle oka lehet, ezért ha ilyen panaszunk van, mindenképpen szakember segítsége szükséges.

Kerékpározáskor kerülendő a mountain bike, és javasolt a precízen adaptálható, „egyenes ülésben” használatos kerékpár a derék és a nyak terhelésének csökkentésére. Fontos a megfelelő ruházat is, a deréktáji hideghatás csökkentése érdekében. Amennyiben szobakerékpárt használunk, érdemes egy háttámlás változatra beruházni.

Deréktáji fájdalom esetén a mellúszás és a pillangóúszás helyett elsősorban a helyes technikával kivitelezett hátúszás javasolt. Mivel gyorsúszás esetében fej és törzsünk elfordításával veszünk levegőt, fontos szakemberrel konzultálni, hogy ez mennyire befolyásolhatja panaszainkat. Úszás esetén elengedhetetlen a megfelelő felszerelés használata, hogy az edzés utáni közvetlen hideghatást el tudjuk kerülni.

Fogadjuk meg az Ízületőr tanácsait: mindig ügyeljünk a fokozatosságra, és ne feledkezzünk meg az alapos bemelegítésről sem, így nagy eséllyel elkerülhetjük a sportsérüléseket is! További tippekért érdemes elolvasni korábbi cikkünket, az egészséges életmód részeként pedig ajánlott kúraszerűen használni a patikában kapható, glükózamin és kondroitin tartalmú porcépítő készítményeket.

Folyamatosan frissülő Facebook oldalunkon további hasznos tudnivalók találhatók!

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok