A nyakizmok nyújtása
Kezelés

A nyakizmok nyújtása

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
Gyakorlatok izomerősítéshez: nyakizmok nyújtása

A nyújtó gyakorlatok nélkülözhetetlenek az izmok rugalmasságának megtartásához. A jól alkalmazott nyújtások hosszítják az izmokat, illetve az inakat, és megakadályozzák az izmok lemerevedését is.  A nyújtás fokozza a tejsav kiürülését, így az izomláz esélye kisebb lesz, alkalmazásával pedig növekszik az izmok terhelhetősége.

A nyújtó gyakorlatokat mindig előzze meg pár perces bemelegítés! Ne feledjük, hogy a nyújtásban is fontos a fokozatosság elvének betartása! Maga a nyújtás nyugodt, lassú tempójú, fájdalommentes, légzéssel harmonizáló mozgás.

Most a nyakizmok nyújtásához mutatunk pár egyszerű, otthon is könnyedén kivitelezhető gyakorlatot.

A torna során ügyeljünk a helyes légzésre!

Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez: orvoshoz vagy gyógytornászhoz!

A rendszeres tornához kitartást kívánunk!
 
Nyak és vállöv nyújtása



Hason fekvésben nyújtózzon két karral a térdek irányába, közben a homlok legyen letámasztva!
 
Oldalsó nyakizmok nyújtása



Ülő helyzetben az egyik kéz segítségével lassan húzza oldalra a fejét kilégzés közben! Tartsa meg a pozíciót 5-10 mp-ig fájdalom nélkül, miközben a másik vállcsúcs lefelé nyújtózik megfogva a szék alját!
 
Hátsó nyakizmok nyújtása

  

Ülő helyzetben a két kéz segítségével lassan húzza előre a fejét fájdalom nélkül, kilégzés közben! Tartsa meg 5-10 mp-ig ezt a pozíciót, miközben a törzs egyenes marad!

Hátsó és oldalsó nyakizmok nyújtása



Ülő helyzetben a fej 45 fokos elfordított helyzetében a kéz segítségével lassan húzza előre fájdalom nélkül a fejét (könyök az orr vonalában helyezkedik el) kilégzés közben! Tartsa meg ezt a pozíciót 5-10 mp-ig megfogva a szék alját, miközben a törzs egyenes marad és a másik vállcsúcs lefelé nyújtózik!

Kattintson, és kövesse tanácsainkért, tippjeinkért az Ízületőrt a Facebookon is!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok