Hogyan válasszunk megfelelő térdvédőt?
Kezelés

Hogyan válasszunk megfelelő térdvédőt?

Ossza meg a cikket:
Napjainkban egyre tudatosabban sportolunk, ám ez sok esetben nem jár együtt azzal, hogy megfelelően védjük ízületeinket a mozgás során. Sok futó például térdízületi problémákról számol be, és különböző térdvédőkkel próbálja kímélni lábát futás közben. Ám ha nem megfelelő térdvédőt választunk, könnyen pórul járhatunk. Íme, az Ízületőr szakértő gyógytornászainak tanácsai a témában.
A térdvédők, mint általában minden ízületvédő, típustól függően több funkciót láthatnak el. Elsődleges feladatuk, hogy támogassák elfáradt vagy sérült ízületeinket, porcainkat és ínszalagjainkat, de segíthetik utóbbiak regenerációját, illetve a fájdalom enyhítését, viselésükkel pedig csökkenthetjük az újrasérülés esélyét is. A szakszerűen és megfelelően alkalmazott térdvédők hatékony segítséget nyújthatnak szervezetünk számára porckopás esetén is azáltal, hogy térdünknek megfelelő tartást biztosítanak, és a külső erőhatás segítségével mentesítik a sérült belső területeket a nagyobb terhelés alól.

Olvassuk el az Ízületőr szakértőinek tippjeit, ha sportoláshoz keresünk térdvédőt!

Tippek:
 
  • Mindenképpen olyan térdvédőt válasszunk, ami nem korlátozza a mozgásterjedelmet, de megfelelően rögzít!
  • A középen lyukas térdvédők nem nyomják folyamatosan befelé a térdkalácsot mozgás közben, hagyják szabadon mozogni, ezzel nem növelik a porckopás kialakulásának esélyét.
  • Ez a fajta térdvédő csökkentheti a térdkalács körül fellépő fájdalmat is, és segítségével magabiztosabban mozoghatunk, könnyebben végezhetünk izomerősítő gyakorlatokat is.
  • A térdvédő hatékonysága gyakran abban rejlik, hogy egyszerűen melegen tartja, és külső tartást biztosít az érzékeny területek számára, ezzel enyhítve az esetleges helyi duzzanatot, és segítve a mozgást. 
  • Egészségünk megőrzésének érdekében a legjobb, amit tehetünk, hogy szakember tanácsát kérjük a választáshoz, főleg, ha már régóta fennálló problémával küzdünk, mivel a szakorvosok és gyógytornászok személyre szabott megoldást tudnak javasolni mindenki számára.

Fogadjuk meg az Ízületőr tanácsait, és mindig forduljunk gyógytornászhoz vagy szakorvoshoz az ízületeinket és porcainkat védő kiegészítők használatával kapcsolatban! Ne feledjük, sérülés esetén a fájdalomcsillapítás hosszú távon nem elég, porcaink állapotának megőrzése érdekében használjunk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket is.

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok