Mindent a törölköző-diétáról II.
Kezelés

Mindent a törölköző-diétáról II.

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
A törölköző-diéta veszélyei

Mindent a törölköző-diétáról – második rész


Szinte mindannyian hallhattunk vagy olvashattunk a közelmúltban elterjedt törölköző-diétáról. A gyors fogyást ígérő módszer szerint elegendő, ha hanyatt fekve derekunk alá helyezünk egy összetekert törölközőt, napi 2-3x 5 perc alkalmazás után szinte egyből látványos eredményt fogunk elérni. Fontos szem előtt tartani azonban, hogy mindez akár ideg- vagy porckorong becsípődéshez, derékfájdalom kialakulásához is vezethet.  Az Ízületőr szakértői elmagyarázzák, hogy mik a módszer veszélyei, és mire figyeljünk oda, ha mégis a kipróbálás mellett döntenénk.

Az Ízületőr gyógytornászainak kétrészes cikksorozatából kiderül, hogy mi történik a törölköző-diéta alkalmazásakor a gerincünkkel, miért veszélyes mindez, és hogy mire figyeljünk oda fokozottan, ha mégis kipróbálnánk.

Veszélyek, avagy mire figyeljünk

Ha ülő helyzetből engedjük magunkat le hátrafekvésbe a „törölköző-diéta” során kívánt pozíció eléréséhez, a mozdulat közben rendkívül nagy nyíróerő hat a derekunkra, amely ideg- vagy porckorong becsípődéshez, derékfájdalom kialakulásához vezethet. Hasonló elvek alapján a több perces fekvő helyzetből való helytelen felkelés a porckorongokban extrémen fokozódó nyomást eredményez. Az Ízületőr program gyógytornászai ezért mindenkit kellő óvatosságra intenek a „törölköző-diéta” végzésekor! Figyelmeztetnek, hogy derék-, nyak vagy hátfájdalom, gerincferdülés, csípőműtét vagy gerincműtét után, alsó vagy felső végtagi kisugárzó fájdalom, ízületi kopás, idegbecsípődés vagy porckorongsérv esetén, de szédüléses és vérnyomásbeli problémákkal is feltétlenül konzultáljunk gyógytornásszal vagy orvossal a „törölköző-diéta” veszélyeiről.

Hatásos, vagy sem?

A „törölköző-diéta” realitása annyiban fellelhető, hogy az utolsó borda és a medence közötti távolság növekszik – vagyis helyes testtartás során – a hasi zsírpárnák vizuálisan kisebbnek tűnnek, hiszen egyenesen állunk, amely akár a testmagasság 1-2 cm-es növekedését is eredményezheti. Ha kipróbáljuk az ellenkezőjét és hanyag testtartásban állunk, akkor a hasunk előredomborodik, tehát „megnőnek” a hasi zsírpárnák.

Összességében a testtartás normalizálásával a minimális hasi esztétikai hibák „eltüntethetők”, amelynek feltétele a megfelelő erősségű hát- és hasizom kialakítása. A sikeres testsúlycsökkentéshez azonban rendszeres, a nagy izomcsoportokat is átmozgató, dinamikus hosszabb időtartamú mozgás szükséges.

Ahhoz, hogy megőrizzük vagy visszanyerjük alakunkat, étkezzünk egészségesen, végezzünk a fizikai állapotunknak megfelelő testmozgást, porcaink állapotának megőrzése érdekében pedig használjuk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!

Kattintson, és kövesse az Ízületőrt a Facebookon is!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok