Mire jó a térd-, a boka-, a csukló- vagy a könyökvédő?
Kezelés

Mire jó a térd-, a boka-, a csukló- vagy a könyökvédő?

Ossza meg a cikket:
Manapság egyre többféle térd-, boka-, csukló- vagy könyökvédő létezik, amik közül egyre nehezebb kiválasztani a megfelelőt. Leggyakrabban akkor használjuk őket, ha ízületi, porc- vagy izomsérülésünk van, de akkor sem mindegy, hogy melyik fajtát választjuk, és hogyan viseljük. Az Ízületőr szakértő gyógytornászai segítenek a tájékozódásban, hogy tudjuk, mikor jó, ha viselünk ilyen védőeszközöket, és mikor kerüljük inkább el a használatukat.
A térd-, boka-, csukló- és könyökvédők elsődleges funkciója, hogy megtartsák, pihentessék vagy támogassák elfáradt vagy sérült ízületeinket, porcainkat és szalagjainkat. Használatukkal gyorsulhat az ínszalagok regenerációja egy-egy sérülés vagy akár műtét után. A csontok megfelelő pozícióban tartásával segíthetnek a fájdalom enyhítésében, és viselésükkel az újrasérülés lehetősége is csökkenhet. Nem utolsó sorban pedig ezekkel az eszközökkel magabiztosabban mozoghatunk a mindennapok során.

Persze mindez csak akkor igaz, ha a megfelelő típusú védőt választjuk, ezért minden esetben forduljunk szakemberhez, mielőtt döntenénk. A védőket általában két okból javasolják a szakemberek, ez a kettő pedig a megelőzés, illetve a rehabilitáció. A sérülések megelőzésére ma már speciális, úgynevezett profilaktikus védők is léteznek, amiknek elsődleges szerepe az ínszalagokra és az ízületekre nehezedő nyomás enyhítése a sérülés vagy újrasérülés elkerülésének érdekében. Ezek mellett találhatunk funkcionális védőket is, amiknek fő célja, hogy stabilizálják a sérült testrészt a rotációs, valamint az előre-hátra történő mozgás közben, éppen ezért általában utókezeléskor és rehabilitáció során alkalmazzák őket.

Akármilyen védőt is használunk, fontos, hogy viseletük lehetőleg egy rehabilitációs programot egészítsen ki, aminek erősítő, flexibilitásnövelő és aktivizáló gyakorlatok végrehajtása egyaránt a részét képezik. Ügyeljünk rá, hogy az állapotunknak megfelelő típust válasszuk! Ha például futáshoz keresünk térdvédőt, mindenképpen olyat válasszunk, ami nem korlátozza a mozgásterjedelmet, de mindemellett megfelelően rögzít. Azonban egészségünk megőrzése érdekében a legokosabb, amit tehetünk, hogy szakember tanácsát kérjük a választáshoz, mert ők személyre szabott megoldást kínálnak mindenki számára.

Fogadjuk meg az Ízületőr tanácsait, és mindig forduljunk gyógytornászhoz vagy szakorvoshoz az ízületeinket és porcainkat védő kiegészítők használatával kapcsolatban! Ne feledjük, sérülés esetén a fájdalomcsillapítás hosszú távon nem elég, porcaink állapotának megőrzése érdekében használjunk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket is.

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok