Tegyünk az ízületeinkért: sétáljunk!
Kezelés

Tegyünk az ízületeinkért: sétáljunk!

Ossza meg a cikket:
Életünk során annyit gyalogolunk, hogy kétszer körbejárhatnánk a Földet. Elengedhetetlen, hogy mindezt ízületkímélő módon tegyük, hiszen ízületeink és csontjaink megérdemlik a teljeskörű törődést a hosszú út során. De hogyan segíthet a séta az ízületeinknek, ha térdfájdalommal küzdünk? Az Ízületőr szakértő gyógytornászai elmagyarázzák.
Azt, hogy a séta egészséges már senkinek nem kell bizonygatni. Kiváló kardio edzés, segíti az egészséges szívműködést, energiával tölt fel és a séta közben felszabaduló endorfinnak hála javítja a közérzetet. De hogyan segíthet az ízületeinken?

A gyaloglás mindenekelőtt segít megerősíteni az izmainkat, így átvéve a terhet ízületeinkről. Ez akkor is fontos, ha ideális a testsúlyunk, ugyanis minden egyes lépésünknél testtömegünk 1-1,5-szerese nehezedik a talpunkra, míg futásnál ez még ennél is több: súlyunk 3-4-szerese. A gyaloglás emellett hozzájárul az ideális testsúly eléréséhez is, ami kulcsfontosságú, ha porckopásban szenvedünk, mivel már 5 kg súlyfelesleg 36%-kal megnöveli a térdízületi kopás gyakoriságát.

Ha térdfájdalommal küzdünk, kevésbé szeretünk mozogni, sétálni. Pedig ha ilyenkor lemondunk a mérsékelt sportolásról, térdünk állapota nagy valószínűséggel rosszabbodni fog, mivel a mozgáshiány okozta alulterhelés ízületi kopás kialakulásához vezethet. Az egészségi állapotunkat figyelembe véve ezért igyekezzünk mindennap gyalogolni egy kicsit.

Naponta körülbelül 30 perc mozgás ajánlott, de nem kell megijedni: ezt fel is lehet osztani.  Tíz perc séta a boltba, egy buszmegálló legyaloglása vagy akár kis kör a ház körül vagy a kertben is megteszi. A legfrissebb kutatások szerint napi 10.000 lépés jelentősen hozzájárul egészségünk megőrzéséhez, ennél több megtett lépéssel pedig súlycsökkenést is elérhetünk, illetve a magas vérnyomás is javítható. Ahhoz, hogy mérni tudjuk a napi gyaloglás mértékét nagy segítség lehet egy lépésszámláló. Ezt az apró eszközt bármikor magunkkal vihetjük, és minden egyes megtett lépésünket számolni fogja, így a nap végén könnyedén ellenőrizhetjük az aznap megtett lépéseink számát.

Séta közben ügyeljünk a helyes mozgásra, figyeljünk a gördülő talptechnikára, és válasszunk minőségi, a bokákat megtartó lábbelit! Ha úgy érezzük, hogy kocogni is tudunk, ne féljünk ettől a mozgásformától sem! A lassú, egyenletes futás során a sarok érkezik először a talajra, amelynek célja az ízületek ütközésének csillapítása, azaz közvetve porcaink egészségének védelme. Kevesen tudják, de a lassabb kocogástól ráadásul jobban ég a zsír, mint a gyorsabb tempójú futástól.
 
Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, mozogjunk rendszeresen, és egészségügyi állapotunkat szem előtt tartva igyekezzünk minél többet sétálni! Ha fájdalmunk van, forduljunk szakemberhez, ideiglenes fájdalomcsillapításra pedig válasszunk olyan ízületi fájdalomcsillapítót, mely egész nap hatékony! Ízületeink és porcaink állapotának megőrzése érdekében  pedig használjuk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint, kondroitint és C-vitamint tartalmazó porcépítő készítményeket!

További hasznos tanácsokért kérdezze szakértőnket, Weinberger Évát!

Kattintson, és kövesse tanácsainkért, tippjeinkért az Ízületőrt a Facebookon is!

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok