Porckopás: lehet-e túl sok a sport?
Porckopás

Porckopás: lehet-e túl sok a sport?

Írta: izuletor.hu
Ossza meg a cikket:
Sokak szerint a porckopás és az ízületi betegségek egyszerűen csak az öregedéssel járnak, pedig a túlzott megerőltető életmód esetén akár már fiatal korban porckopás alakulhat ki.
Ha rendszeresen sportolunk; heti 4-5 alkalommal futunk a futópadon, vagy akár keményebb terepen, súlyt emelünk az edzőteremben, kosarazunk, vagy focizunk, akkor mi is veszélyeztetettnek számítunk, a hirtelen sérülések pedig csak rontanak a helyzeten. Kutatások megállapították, hogy az ízületi betegség ötször akkora valószínűséggel alakul ki azoknál, akiknek korábban sportsérülésük, például ínszalagszakadásuk volt. Különösen erős az elülső keresztszalag-szakadás és a kopásos ízületi gyulladás közti összefüggés. Bár a porckopásos tünetek csak tíz-húsz évvel a sérülések után jelentkeznek, valójában már a sérülés pillanatában elkezdődhet a betegség kialakulása. Ha kisiskolásként kézilabdaedzésen kifordult a bokánk, akkor a harmincas éveink elejére a bokánknál hallható ropogás bizony lehet a porckopás következménye.

És mit tehetünk ellene? A legjobb egyszerűen elkerülni a sérüléseket, főként, ha csak lelkes amatőrök vagyunk. Sose felejtkezzünk meg a bemelegítésről, és a sport kiegészítésére végezzünk erősítő gyakorlatokat, hogy az izmainkat ne érje hirtelen terhelés. Ha a sérülés már megtörtént, adjunk a testnek időt a felépülésre a kisebb rándulások, húzódások esetén is. Fontos azt is tudnunk, hogy ugyan a túlzott megerőltetés segítheti a porckopás kialakulását, a rendszeres mozgás és izomerősítés viszont csökkentheti a porckopással járó kellemetlen hatásokat. És ne feledjük! A fájdalomcsillapítás nem elég! Porcépítő készítmények alkalmazása enyhítheti a tüneteket és lassíthatja a kopásos folyamatokat.

Ha volt már sportsérülése, érdekli, mit sportoljon és hogyan, kérdezze szakértőnket! 

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!

 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok