Kérdezze szakértőnket!

Ossza meg ismerőseivel:
Kérdezzen Ön is!

Futás túlsúllyal

Kedves Éva! Nekem egyelőre nincs semmi bajom, de olyan sok mindent olvas az ember. A két gyerek után egy kicsit több maradt rajtam, mint szerettem volna, és nagy elhatározással pár hete elkezdtem esténként futni. Van rendes futócipőm, mégis kicsit aggódom, hogy vajon jót teszek-e magammal, ha futok? A barátnőm szerint előbb le kellene fogynom, és csak után sportolni. Ez tényleg így van? Nagyon köszi,
üdv, Edina

Kedves Edina! Én azt gondolom, ha még nem okoz semmi panaszt, akkor nyugodtan fusson, jó sportcipőben, nem kemény talajon, hanem futópadon, vagy kialakított futópályán. Ezzel együtt fontos lenne fogynia is, diéta segítségével. Önmagában a futás is fogyaszt, de a kettő együtt még eredményesebb, ha kitart.
Üdv.: Éva


Lehet még rajtam segíteni?

Kedves Éva!
Rajtam nem biztos, hogy tud segíteni. 74 éves vagyok és nekem már mindenem fáj. A térdeim, a csípőm, a derekam. Szedem én a gyógyszert, amit felírt az orvos, meg kenem is reggel este, de nem használ. Ezen már nem lehet segíteni? Az unokám biztatott, hogy kérdezzem meg Évikét, hátha. Köszönöm szépen!
üdvözlettel: Takácsné Somos Mária

Kedves Mária!

Minden esetben lehet segíteni. Azt ajánlom Önnek, hogy keressen fel egy reumatológus szakorvost, mert lehet, hogy valamilyen komplex kezelés (pl.: kórházi bennfekvés, vagy nappali kórházas kezelés, fürdő, stb. keretében) nagyon sokat tudnának segíteni. További segítség lehet glükozamin-szulfát tartalmú készítmények szedése is.


Késő már a gyógytorna?

Kedves Éva! Fiatal korom óta nagyon gyengék a bokaszalagjaim. Többször volt már ficamom, sokszor csak félreléptem a lépcsőn, vagy az utcán nem figyeltem és kifordult. Mindig begipszelték, és bizony utána sok időnek kellett eltelnie, hogy újra rendesen használni tudtam. Nem jártam ugyan gyógytornára, de vettem bokavédőt és kenegettem is. Még nem vagyok olyan öreg, mégis recseg-ropog és sajnos ha sokat jövök-megyek, fáj és olykor be is dagad. Mit tehetnék? Késő már gyógytornára járni? Nagyon köszönöm, ha válaszol. Üdvözlettel, Kovács Györgyné, Teri

Kedves Teri! Soha nem késő gyógytornára járni. Nyugodtan keressen fel valakit. Ha fáj, és dagad a bokája, hideg vizes borogatást, vagy jegelést ajánlok este, mikor már tud pihenni. A szalagok "erősítésére" azt ajánlom, hogy instabil felületeken álljon, végezzen gyakorlatokat (pl.: franciaágy, ami kicsit mozog). Ebben is kérje ki gyógytornász tanácsát. Üdvözlettel: Éva


Weinberger Éva

37 éves vagyok. 2000-ben végeztem a Haynal Imre Egészségtudományi Egyetem Egészségügyi Főiskola Gyógytornász szakán (ma ez a SOTE része). 10 éve dolgozom az Országos Reumatológiai és Fizioterápiás Intézet Rehabilitációs Osztályán.

Előtte 5 évet töltöttem a Péterfy Sándor utcai kórház belgyógyászati érbetegségekkel foglalkozó osztályán.

Szakterületeim: reumatológia, angiológia (ízületi kopások, gyulladásos betegségek, gerincbetegségek, csontritkulás, érszűkület, visszérbetegségek).

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok