Kérdezze szakértőnket!

Ossza meg ismerőseivel:
Kérdezzen Ön is!

porckopás

Tisztelt Szakertő!

Köszönöm segitőkészségét és gyors válaszát. A témában kutatva, protézis műtéteket is elkerülő céllal kutatva további kérdéseim merültek fel a betegséggel kapcsolatban. Egyik oldalon ezt olvastam:Sejtszinttű anyagcsere-folyamatok állnak a háttérben. Felnőtt korunkra a porcok vérellátása javarészt megszűnik,
így azok táplálása nem a véráramban szállított tápanyagok, hanem sokkal közvetettebb módon az
ízületi tokban található folyadék állagán keresztül történik. (ezért teljes pénzkidobás a porcok építését ígérő szerek szájon át történő bevitele, nem is ajánljuk.) ehhez Ön mit szól? jelenleg is szedek glükozamint és omega 3at. Állitólag savtalanitás és méregtelenités is segithet. Milyen ételek fogyasztása ajánlatos és miket érdemes elkerülni? Méregtelenitésnek mit javasol? Pikkelysömör is megtámadja a térd és csipő izületeit? Olvastam azt is hogy az ülő munka statikus terhelést jelent az izmokra, izületekre és gerincre. Akkor mit szóljanak az álló munkát végzők? Erről mi a véleménye? Köszönöm további segitségét.

Tisztelt Kérdező!

Valóban megoszlanak a vélemények arról, hogy van-e felnőtt korban porcregeneráció. Ezek a gyógyszerek azonban tartalmaznak gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító komponenst is, így mindenképpen használnak. Vannak azonban szakértő orvosok, akik szerint felnőtt korban is van porcképzés. Az étkezés részéhez én csak annyira értek, hogy a testsúly redukció fontos, már ha van súlyfeleslege. Azt nem tudom (nem értek hozzá), hogy van-e jelentősége a savtalanításnak. Ma ez is nagyon divatos, erről is megoszlanak a vélemények, hogy egyáltalán kell-e. A pikkelysömör érinthet ízületeket, de a térd/csípő ízület érintettsége nem annyira jellemző. Mind az álló foglalkozás, mind az ülő statikus terhelésnek számít (sokszor az ülés rosszabb). A legjobb lenne, hogy olyan foglalkozásunk lenne, ahol a statikus és a dinamikus terhelés váltakozna.
Üdv.: Éva


porckopas

Kedves Eva!

3 eve diagnosztizaltak mind2 csipomben kezdodo porckopast, tavaly mar a terdemben is kimutattak, tovabba osteopenia es discopatia is van. Most 31 eves vagyok es allo munkat vegzek napi 8 oraban, neha 12 ora. Nehez dolgokat nem emelek, hajolgatni se kell annyit. Terdem eleg sokat faj, fizikoterapia sem segitett. Derekam is szokott fajni es csipom is neha annyira h santitok picit es neha a jarasom se tud olyan laza konnyed lenni, modositja kicsit. Munkavedelmi cipot kell hasznalni. Kerdesem az lenne, ez a mostani fizikai munkam (8 vagy 12 ora allas minimalis mozgasterrel) mennyire artalmas hosszu tavon? Tovabb ronthat? Futasrol es gyalogturakrol mi a velemenye ezek ismereteben? Etkezesben mik javasoltak foleg ami savtalanit? Koszonom segitseget.

Kedves Kérdező!
Nem túl jó, hogy ilyen fiatalon, lényegében minden teherviselő ízületében diagnosztizáltak porckopást, és álló foglalkozása van. Hosszútávon tudnia kell, hogy ha nincs is súlyfeleslege (erről nem írt), akkor is ártalmas a folyamatos terhelés. Gyalogolnia szabad, a futás nem túl jó. Javaslom, hogy kúraszerűen kezdjen el szedni valamilyen glukozamin-szulfát tartalmú gyógyszert, ha van súlyfeleslege, azt le kell adni, mert nagyon sokat tud javítani az állapotán. A biciklizés például jó mozgásforma, mert az ízületeken nincs terhelés. Továbbá gyógytornász segítségével tanuljon meg tornát, mert az is sokat javíthat az állapotán.
Üdv.: Éva


Térdfájdalom futásnál

Kedves Éva!

Volt pár évvel ez előtt egy térdsérülésem, amivel akkor nem fordultam orvoshoz, de utólag megvizsgáltak, és azt mondták, hogy rendben van.
Jelenleg ülőmunkát végzek, és szeretnék elkezdeni rendszeresen futni. Ősszel elmentem lábdiagnosztikára, és az ottani ajánlás alapján vettem futócipőt. Kb. 5 kilométert le tudok futni terepen térdfájdalom nélkül, de utána elkezd sajogni. Ugyanez a táv futópadon nem okoz fájdalmat.

Tud esetleg tanácsolni valamit, hogy mit tehetnék még annak érdekében, hogy hosszabb távokat is bírjon a térdem terepen? Ha szükséges valamilyen kúra, akkor inkább a természetes gyógymódok híve vagyok.

Előre is köszönöm válaszát!
Üdvözlettel:
György

Kedves György!

A terepen történő futáshoz nagyon jó minőségű futócipő kell, illetve fontos, hogy ne betonon fusson, hanem lehetőleg kijelölt pályán. A másik fontos dolog, hogy futás előtt szükséges mindig bemelegíteni, utána pedig nyújtani. 5 év alatt, amíg nem futott, az ízületei, illetve az izmai is elszoktak a rendszeres mozgástól. Így fontos lenne a fokozatosság. Egyenlőre lehet, hogy elég az 5 kilométer is, fokozatosan lehetne a távot emelni. Futás közben használjon a térdére valamilyen rögzítőt is, ami "tartja". Javaslom, hogy szedjen kúraszerűen valamilyen glukozamin-szulfát tartalmú szert is.
Üdv.: Éva


Weinberger Éva

37 éves vagyok. 2000-ben végeztem a Haynal Imre Egészségtudományi Egyetem Egészségügyi Főiskola Gyógytornász szakán (ma ez a SOTE része). 10 éve dolgozom az Országos Reumatológiai és Fizioterápiás Intézet Rehabilitációs Osztályán.

Előtte 5 évet töltöttem a Péterfy Sándor utcai kórház belgyógyászati érbetegségekkel foglalkozó osztályán.

Szakterületeim: reumatológia, angiológia (ízületi kopások, gyulladásos betegségek, gerincbetegségek, csontritkulás, érszűkület, visszérbetegségek).

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok