7 tipp a helyes nyújtáshoz
Tippek

7 tipp a helyes nyújtáshoz

Ossza meg a cikket:
Elkezdődött a nyár, egyre többet vagyunk a szabadban, és egyre többen kezdenek komolyabban sportolni a strandszezon előtt. Ne feledjük azonban, hogy minden edzés előtt fontos a bemelegítés, utána pedig elengedhetetlen a nyújtás, hogy megőrizzük izmaink rugalmasságát, és segítsük ízületeink megfelelő működését. A szakszerű nyújtással csökkenthetjük az esetleges sérülések kialakulásának esélyét is.

Az Ízületőr szakértő gyógytornászai összegyűjtöttek néhány tippet, hogy az edzés során mire figyeljünk oda a nyújtó gyakorlatok elvégzésekor. Fontos, hogy új mozgásformák kipróbálása előtt konzultáljunk szakemberrel. Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk orvoshoz vagy gyógytornászhoz!
 
TIPPEK:
 
  • Mindig az edzés közben vagy utána nyújtsunk, és ne előtte, mivel a bemelegedett izmok nyújtása járul hozzá igazán izmaink rugalmasságának megőrzéséhez.
  • Ha edzés közben, az egyes gyakorlatok után nyújtunk, nem tűnik olyan monotonnak az edzés.
  • Ha nyújtás közben izomerősítő gyakorlatokat is végzünk, azzal csökkenthetjük az ízületekre nehezedő nyomást.
  • Ha jellemző ránk a helytelen testtartás, érdemes rendszeresen nyújtó gyakorlatokat végezni, hogy javítsunk rajta.
  • Mindig nyújtsuk gerincünket a nagy nyomást kifejtő gyakorlatok (pl.: guggolás) között vagy után. A „lógás” alkalmas arra, hogy csökkentse a gerincünkre nehezedő nyomást.
  • Ha izmainkban feszülést érzünk, mindenképpen nyújtsuk le azokat.
  • Ha sétálunk, fokozatosan növeljük a sebességet, a könnyed és finom ritmikus mozdulatok a leghatékonyabbak a mozgástartomány növelésére. 

Ha tehát az edzés mellett döntünk, mindenképpen figyeljünk oda a gyakorlatok helyes kivitelezésére. A Gyógytornasor weboldalon és az Ízületőr „Gyakorlatok izomerősítéshez” sorozatában számos szakmai leírással ellátott nyújtó és bemelegítő gyógytorna gyakorlat közül válogathatunk már.

Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, sportoljunk mértékletesen, és ügyeljünk ízületeink épségére! Minden edzést kezdjünk bemelegítéssel, a tréning végén pedig fokozatosan csökkentsük az intenzitást, és ne feledkezzünk meg a nyújtásról sem! Porcaink állapotának megőrzése érdekében használjuk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok