8 tipp, mit ne tegyünk nyújtás során
Tippek

8 tipp, mit ne tegyünk nyújtás során

Ossza meg a cikket:
Aki rendszeresen mozog, általában tudja, hogy minden edzés előtt fontos a bemelegítés, közben vagy utána pedig elengedhetetlen a nyújtás. Izmaink rugalmasságának megőrzéséhez és ízületeink megfelelő működéséhez azonban azt sem árt tudni, hogy hogyan nyújtsunk helyesen, mivel azzal a sérülések kialakulásának esélyét is csökkentjük.
Az Ízületőr szakértő gyógytornászai most néhány olyan dologra hívják fel a figyelmet, amit jobb, ha elkerülünk nyújtás közben. 

TIPPEK:
 
  • Reggelente ne kezdjük nyújtással a napot, várjunk legalább egy órát felkelés után, mielőtt nekikezdenénk az edzésnek, közben vagy utána pedig a nyújtásnak!
  • Sose edzés előtt nyújtsuk izmainkat! A nyújtás ellazítja izmainkat, nem pedig felkészíti az edzésre. A nem bemelegített izmok nyújtása sérülésekhez vezethet.
  • Intenzív nyújtó gyakorlatokat ne végezzünk 15 másodpercnél hosszabb ideig izmaink rugalmasságának megőrzése érdekében! 
  • Ne tartsuk vissza lélegzetünket nyújtás közben, mert az izmaink feszülésével jár! Törekedjünk a normál légzésre, hosszabb kilégzésekkel!
  • Nyújtás közben ne siessünk, ne tegyünk hirtelen és gyors mozdulatokat, lehetőleg ne ugráljunk!
  • Ne erőltessük túl izmainkat és ízületeinket! Ha mozgás közben fájdalmat érzünk, forduljunk szakemberhez, orvoshoz vagy gyógytornászhoz!
  • Sérült izmok esetén óvakodjunk az otthon végzett nyújtó gyakorlatoktól!
  • Nyújtás közben ne feledkezzünk meg a helyes testtartásról, a gyakorlatok pontos és megfelelő kivitelezéséről!

Bármilyen mozgásformát is válasszunk, a szakszerű bemelegítés és a nyújtás elengedhetetlen az edzés során. A Gyógytornasor weboldalon és az Ízületőr „Gyakorlatok izomerősítéshez” sorozatában számos szakmai leírással ellátott nyújtó és bemelegítő gyógytorna gyakorlat közül válogathatunk már, korábbi nyújtással kapcsolatos tippjeink pedig itt érhetőek el.

Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, sportoljunk mértékletesen, és ügyeljünk ízületeink épségére! Minden edzést kezdjünk bemelegítéssel, a tréning végén pedig fokozatosan csökkentsük az intenzitást, és ne feledkezzünk meg a nyújtásról sem! Porcaink állapotának megőrzése érdekében használjuk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok