A boka átmozgatása
Tippek

A boka átmozgatása

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
A nyújtás nélkülözhetetlen az izmok rugalmasságának megtartásához, a jól alkalmazott bemelegítő gyakorlatok pedig elengedhetetlenek a sérülések elkerüléséhez, mivel növelik az izmok vérellátását, és elősegítik az izmok és ízületek helyes működését a későbbi torna során.

A gyakorlatok helyes kivitelezéséhez ma már a gyógytornászok által összeállított fényképes gyógytornagyakorlatokat tartalmazó Gyógytornasor weboldal is segítséget nyújt. A hiánypótló honlapon szabadon böngészhetünk a nyújtó és bemelegítő gyakorlatok között, ami azért fontos, mert a gyógytornászok szakértő leírásai segítenek, hogy a gyakorlatokat megfelelően végezhessük el saját otthonunkban is. Ha pedig gyógytornászhoz fordulunk, az oldal segítségével a szakemberek összeállíthatják számunkra a személyre szóló összetettebb mobilizáló, izomerősítő vagy akár egyensúly- és tartásjavító gyakorlatsorokat is.

Tudta?
 
  • A megfelelően végzett nyújtás növeli az izmok terhelhetőségét, gyorsítja a test regenerációját, és fokozza a tejsav kiürülését, ami által csökken az izomláz kialakulásának esélye.
  • A sérülések elkerülése miatt a nyújtásban is fontos a fokozatosság elvének betartása.
  • A nyújtó gyakorlatokat mindig előzze meg pár perces bemelegítés, mert így csökken a sérülés kialakulásának lehetősége!

Mikor jó, ha átmozgatjuk a bokánkat?
 
  • Bármilyen sport előtt ajánlott testünk fokozatos és teljes átmozgatása, melynek fontos része a boka bemelegítése is.
  • Túrázás, hosszabb gyaloglás (pl.: városnézés) előtt segít elkerülni a túlerőltetést, főleg ha hidegben indulunk neki a távnak.
  • Ha huzamosabb ideig ülőmunkát végzünk, időnként érdemes megmozgatni elmerevedett izmainkat és ízületeinket, így bokánkat is.

Íme pár egyszerű, otthon is könnyedén kivitelezhető gyakorlat a boka átmozgatásához a Gyógytornasorról:
 
Boka átmozgatása ülve

Egyenes ülésben emelje meg mindkét sarkát, ezt követően pedig gördítse át sarokra a két lábát, és 5-10 mp-ig tartsa meg a pozíciót fájdalom nélkül, egyenes törzzsel, támaszkodás nélkül!




Boka átmozgatása állva

Egyenes állásban emelje meg mindkét sarkát, ezt követően gördítse át sarokra a két lábát, és 5 mp-ig tartsa meg a pozíciót fájdalom nélkül egyenes törzzsel, széknél támaszkodás közben!



Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez: orvoshoz vagy gyógytornászhoz!

További tippek és nyújtó gyakorlatok a Gyógytornasor oldalon, valamint az Ízületőr „Gyakorlatok izomerősítéshez” sorozatában.

A rendszeres tornához kitartást kívánunk!

Kattintson, és kövesse az Ízületőrt a Facebookon is!



 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok