A séta is lehet jó edzés
Tippek

A séta is lehet jó edzés

Ossza meg a cikket:
A séta nem csak jó időtöltés, de alkalmas lehet arra is, hogy leadjuk túlsúlyunkat, növeljük edzettségünket, és mindeközben kíméljük ízületeinket is. Már a napi 30-60 perces séta is jótékony hatással lehet szervezetünkre és egészségünkre, segít megerősíteni izmainkat, valamint tehermentesíteni ízületeinket, ráadásul egyszerű és ingyenes. Íme néhány tipp az ízületkímélő sétához az Ízületőr szakértőitől.
Ha nem tudunk vagy nem szeretünk kocogni, akkor a séta is kiválóan alkalmas lehet szervezetünk fitten tartására. Napi 30-60 perc gyaloglás is elég ahhoz, hogy szervezetünket átmozgassuk, akkor is, ha ezt az időt felosztjuk (pl.: 10-10 percet sétálunk a boltba, a ház körül, közeli vendégségbe vagy a kertben). Gyaloglás közben lépésszámlálót vagy okosórát is használhatunk teljesítményünk követéséhez. Séta közben ügyeljünk a helyes testtartásra, és fogadjuk meg az Ízületőr szakértő gyógytornászainak tanácsait!

Tippek az ízületkímélő sétához:
 
  • Sétáljunk minden nap, ha tudunk, de legalább 3-5 alkalommal egy héten! Ha most kezdtük, és keveset bírunk, akkor az is jó, ha 5-10 percet sétálunk néhány alkalommal hetente. Ez is elég ahhoz, hogy erősítsük izmainkat, rugalmasabbak legyünk és kevesebb fájdalommal járjon a mozgás.
  • Az átlagos sétatempó 4 km/h, de ne aggódjunk, ha ennél lassabban megyünk. Ügyeljünk rá, hogy szívritmusunk és a légzésünk tempója kissé megemelkedjen, de csak annyira, hogy séta közben még kellemesen tudjunk beszélgetni.
  • Tartsuk szem előtt a fokozatosság elvét: induljunk lassabban és fokozatosan, lassan növeljük a tempót! Ha túl sokat akarunk, és túl gyorsan akarjuk, az könnyen sérülésekhez vezethet.
  • Ha növelni szeretnénk aktivitásunkat, egyszerre csak egy dologra koncentráljunk – a gyakoriságot, az intenzitást vagy a távot növeljük.
  • Jó, ha egy-egy hosszabb sétát bemelegítés előz meg. Ehhez pár tippet a Gyógytornasor weboldalon és az Ízületőr honlapon is találhatunk. Séta után pedig ne feledkezzünk meg a nyújtásról sem!
  • Válasszunk kényelmes és megfelelő cipőt! Egyensúlyproblémák esetén válasszunk olyan cipőt, aminek nem túl vastag a talpa, kalapácsujjj esetén keressünk szélesebb lábbelit, gyenge bokára pedig a magasszárú sportcipő lehet a megoldás. További tippek a cipőválasztáshoz itt. 
 
Hogy ne váljon unalmassá a séta!
 
  • Mindig változtassunk az útvonalon! Ha ugyanazon az útvonalon megyünk minden nap, az hamar unalmassá válhat. Fedezzünk fel új utakat, tegyük élvezetesebbé a sétánkat! Legalább egyszer egy héten sétáljunk a természetben: parkban, tóparton, erdőben, folyó partján, stb.
  • Sétáljunk párban! A séta mindig izgalmasabb, ha nem egyedül gyalogolunk, hanem egy barátunkkal, gyerekünkkel, szomszédunkkal, unokánkkal vagy akár a kutyánkkal. 


Ne feledjük: már egy naponta 30-60 perces séta is jótékony hatással lehet egészségünkre, ha azonban a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez, gyógytornászhoz, fizioterapeutához vagy orvoshoz személyre szabott tanácsokért! Ízületeink védelmének érdekében pedig használjunk kúraszerűen patikában kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!
 
További tippekért és tanácsokért kövessék Facebook oldalunkat! 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok