A váll nyújtása
Tippek

A váll nyújtása

Ossza meg a cikket:
Gyakorlatok izomerősítéshez: vállizmok nyújtása

A nyújtó gyakorlatok nélkülözhetetlenek az izmok rugalmasságának megtartásához. A jól alkalmazott nyújtások segítik az izmok, illetve az inak működését, és megakadályozzák az izmok lemerevedését is.  A nyújtás fokozza a tejsav kiürülését, így az izomláz esélye kisebb lesz, alkalmazásával pedig növekszik az izmok terhelhetősége, és gyorsul a test regenerációja.

A nyújtó gyakorlatokat mindig előzze meg pár perces bemelegítés! Ne feledjük, hogy a sérülések elkerülése miatt a nyújtásban is fontos a fokozatosság elvének betartása! Maga a nyújtás nyugodt, lassú tempójú, fájdalommentes, légzéssel harmonizáló mozgás.

Most a vállizmok nyújtásához mutatunk pár egyszerű, otthon is könnyedén kivitelezhető gyakorlatot.

A torna során ügyeljünk a helyes légzésre!

Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez: orvoshoz vagy gyógytornászhoz!

A rendszeres tornához kitartást kívánunk!

Vállizmok nyújtása

Háton fekvésben nyújtott karjait emelje a feje mellé, és közelítse a füléhez kilégzés közben! Tartsa meg a pozíciót 5-10 mp-ig fájdalom nélkül úgy, hogy a medence ne mozduljon el!



Vállnyújtás mellkasfordítással

Egyik karjával nyújtózzon át a másik karhoz mellkasfordítással kilégzés közben! Tartsa meg a pozíciót 5-10 mp-ig fájdalom nélkül úgy, hogy a medence ne mozduljon el! Ismételje meg a másik irányba is a gyakorlatot!



Váll és mellkas nyújtása ülve

Egyenes ülésben a lapocka alsó csücskének zárásával belégzés közben húzza hátra hajlítva a két karját fájdalom nélkül úgy, hogy közben a törzs egyenes maradjon! Tartsa meg ezt a pozíciót 2-3 mp-ig fájdalom nélkül!



Váll és gerinc nyújtása

Kúszó helyzetben két karral nyújtózzon előre!



Kúszó helyzetben két karral rézsútosan nyújtózzon előre!



További hasznos tippekért kövessen minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok