Biciklizés ízületkímélő módon
Tippek

Biciklizés ízületkímélő módon

Ossza meg a cikket:
A mozgás elengedhetetlen egészségünk megőrzése érdekében, arra azonban minden esetben figyelni kell, hogy testünknek és adottságainknak is megfelelő mozgásformát válasszunk. A legfontosabb, hogy a sportolás jótékony hatással legyen szervezetünkre. Éppen ezért a kerékpározás jó választás lehet bárki számára, mivel akár a szabadban tekerünk, akár szobabiciklit használunk nem terheljük túl ízületeinket, és az izmaink is erősödnek.
A biciklizés nem helyezi nagy nyomás alá a tehertartó ízületeket, így kíméli csípő- és térdízületeinket, valamint gerincoszlopunkat is. Jobb, ha kerüljük a bukkanókat, az úthibákat és az egyenlőtlen úttestet, mert felesleges megerőltetést jelenthetnek térdeink számára. A szobakerékpár használatával utóbbiakat könnyedén elkerülhetjük, ráadásul az otthoni kerekezés akkor sem jelenthet gondot, ha egyensúlyproblémákkal küzdünk.

A manapság egyre népszerűbb fekvő bicikli felépítésének köszönhetően kevésbé terheli a gerincet, a térdet, valamint a csípőízületeket is, mivel a lábak nem a csípő alatt helyezkednek el, hanem vízszintesen előrenyúlnak. A fekvő helyzet segíti a helyes testtartás kialakítását is. A fekvő bicikli tehát kissé furcsa kinézete ellenére hosszú távon sokkal kényelmesebb és kímélőbb lehet a hagyományos kerékpárnál.

Egyáltalán nem mindegy tehát, hogy milyen biciklin is kerekezünk. Az Ízületőr szakértői segítenek, hogy mire figyeljünk a megfelelő kerékpár kiválasztásakor.
 
Hogyan válasszunk megfelelő kerékpárt?
  • Elsődleges szempont, hogy a bicikli kényelmes legyen, lábunk könnyen leérjen a földre.
  • A széles és párnázott ülésen egyenlően oszlik meg a testsúly a csípőízületek és az ülőcsont között.
  • A legjobb, ha az ülést a talajjal párhuzamosan olyan magasságban állítjuk be, hogy biciklizés közben ne kelljen túlságosan behajlítani vagy kinyújtani lábunkat.
  • Az alacsony vázú, úgynevezett női kerékpár ideális választás, mivel könnyíti a fel- és leszállást.
  • Érdemes a kiszemelt kerékpárt kipróbálni a vásárlás előtt. 

Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, sportoljunk rendszeresen, de mértékletesen, és biciklizzünk ízületkímélő módon. Ne feledjük: ha a mozgás fájdalmat okoz, forduljunk szakemberhez, orvoshoz vagy gyógytornászhoz. Ízületeink és porcaink állapotának megőrzése érdekében használjuk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!

További tippekért, segítségért kérdezze szakértőnket: Weinberger Évát!

Kattintson, és kövesse az Ízületőrt a Facebookon is!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok