Csípő nyújtása
Tippek

Csípő nyújtása

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
Nyújtó gyakorlatok

A nyújtó gyakorlatok nélkülözhetetlenek az izmok rugalmasságának megtartásához. Ha kihagyjuk a nyújtást, az az aktív izomállomány rövidüléséhez és ezzel párhuzamosan a mozgásterjedelem beszűküléséhez vezet. Alkalmazásával ugyanakkor növekszik az izmok terhelhetősége. Csontritkulás megelőzésére is kifejezetten ajánlott, hisz a nyújtás stimulálja a csontsejtek működését.

A nyújtó gyakorlatokat mindig előzze meg pár perces bemelegítés. Maga a nyújtás nyugodt, lassú tempójú, fájdalommentes, légzéssel harmonizáló mozgás.

Most a csípő nyújtásához mutatunk pár egyszerű, otthon is könnyedén kivitelezhető gyakorlatot.

A torna során ügyeljünk a helyes légzésre!

Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez: orvoshoz vagy gyógytornászhoz!

A rendszeres tornához kitartást kívánunk!

Helyezze egyik sarkát a másik nyújtott láb térdére, és engedje ki a hajlított térdét oldalra kilégzés közben, fájdalom nélkül! Tartsa meg a pozíciót 5-10 mp-ig! A medence ne mozduljon! Ismételje a másik lábbal!





Csípő nyújtása hajlított csípőhelyzetben

Helyezze egyik sarkát a másik, talpon lévő láb térdére, és engedje ki a térdét oldalra kilégzés közben, fájdalom nélkül! Tartsa meg a pozíciót 5-10 mp-ig! Ismételje meg a másik lábbal is!





Csípő nyújtása ülő helyzetben

Helyezze egyik sarkát a másik, talpon levő láb térdére, és engedje ki a térdét oldalra kilégzés közben, fájdalom nélkül, egyenes törzzsel! Tartsa meg a pozíciót 5-10 mp-ig, majd végezze el a gyakorlatot a másik oldalra is!


 
Csípőhajlítók nyújtása

Álló helyzetben egyik talpát hajlított térddel tegye a székre a törzs és a lábak kifordulása nélkül. Egyenes törzzsel kilégzés közben kézre támaszkodva vigye előre a törzset a csípő elülső részének kellemes húzódásáig, és tartsa meg a pozíciót 5-10 mp-ig fájdalom nélkül! Végezze el a gyakorlatot a másik oldalra is!



További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!

 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok