Egyensúly gyakorlatok állva
Tippek

Egyensúly gyakorlatok állva

Ossza meg a cikket:
Egyensúlyérzékünk fejlesztése nemcsak sportolás közben válhat a javunkra, hanem mindennapjainknak is fontos része lehet. A jó egyensúlyérzék segít megelőzni a váratlan eséseket és az esetleges sérüléseket, erősíti izmainkat, javítja koncentrációs és reakcióképességünket, valamint támogatja a test stabilitását.
Már az egyszerűbb egyensúly gyakorlatok is testünk nagy részét átmozgatják, serkentik gerincünk, medencénk, törzsünk, csípőnk, fejünk, nyakunk, vállaink és lábaink aktivációját is. Az egyensúly fejlesztése a fiatalok és az idősebbek számára ugyanolyan fontos, mivel segíti a mozgáskoordinációt, és így az összetettebb mozgások biztonságok elvégzését.

Az Ízületőr szakértő gyógytornászainak segítségével most néhány olyan, otthon is könnyedén kivitelezhető gyógytorna gyakorlatot gyűjtöttünk össze, amik fejlesztik egyensúlyunkat. Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez, hogy személyre szabott gyakorlatsorokat állíthasson össze a számunkra, ízületeink védelmének érdekében pedig szedjünk kúraszerűen patikában kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket. Ne feledjük, mindig melegítsünk be a torna előtt, ehhez pár tippet a Gyógytornasor weboldalon és az Ízületőr honlapon is találhatunk.

A rendszeres tornához kitartást kívánunk!

Egyensúly gyakorlat állva

Fej tetejére helyezett könyvvel, medence szélességű terpeszben állva a hasizom és a farizom alsó részének együttes megfeszítésével, a lapockák alsó csücskének zárásával, a karok föld felé és a fejtető felfelé nyújtózásával, belégzés közben egyenesítse ki törzsét fájdalom nélkül! Tartsa meg ezt a pozíciót 10-15 mp-ig normál légzés közben!

 

Egyensúly gyakorlat előre kilépéssel

Egyenes testtartás beállításával lépjen előre kilégzés közben, és tartsa meg ezt a pozíciót 2-3 mp-ig fájdalom nélkül, mindvégig egyenes törzzsel! Ezután egyensúlyát megőrizve, lépjen vissza!

 

Egyensúly gyakorlat előre kilépéssel és karemeléssel

Egyenes testtartás beállításával lépjen előre a két kar fül mellé emelésével, kilégzés közben! Tartsa meg ezt a pozíciót 5 mp-ig fájdalom nélkül, és nyújtózzon a két karral, a vállak felhúzása nélkül mindvégig egyenes törzzsel! Ezután egyensúlyát megőrizve lépjen vissza!



Egyensúly gyakorlat oldalra kilépéssel

Egyenes testtartás beállításával lépjen oldalra kilégzés közben, és tartsa meg ezt a pozíciót 2-3 mp-ig fájdalom nélkül, mindvégig egyenes törzzsel! Ezután egyensúlyát megőrizve lépjen vissza!



Kattintson, és kövesse az Ízületőrt a Facebookon is!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok