Egyensúly gyakorlatok járás közben
Tippek

Egyensúly gyakorlatok járás közben

Ossza meg a cikket:
Átalában észre sem vesszük, de a jó egyensúlyérzék nagyban segíti mindennapjainkat, hiszen befolyásolja testünk stabilitását, így pedig a járást és például a lépcsőzést is. Éppen ezért fejlesztése elengedhetetlen főként az esések elkerülése miatt, nem beszélve arról, hogy a jó egyensúlyérzék a reflexeinket is javítja. Ma már számos olyan gyakorlat létezik, amik segítik a mozgáskoordinációt és az összetett mozgások biztonságos elvégzését, akár idősebb korban is, íme néhány példa.
Az Ízületőr szakértő gyógytornászainak segítségével folytatjuk sorozatunkat, és most újra néhány olyan, otthon is könnyedén kivitelezhető gyógytorna gyakorlatot mutatunk, melyek amellett, hogy átmozgatják törzsünket, medencénket, csípőnket, vállunkat, fejünket és nyakunkat, egyensúlyunkat is fejlesztik, és mindehhez csupán egy könyvre van szükségünk.

Ne feledjük, mindig melegítsünk be a torna előtt! Ehhez pár tippet a Gyógytornasor weboldalon és az Ízületőr honlapon is találhatunk. Torna közben pedig figyeljünk a helyes testtartásra is! Ha viszont a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez, hogy személyre szabott gyakorlatsorokat állítsanak össze számunkra! Ízületeink védelmének érdekében pedig használjunk kúraszerűen patikában kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!

A rendszeres tornához kitartást kívánunk!
 
Egyensúly gyakorlat járás közben (előre)

Medenceszélességű terpeszben állva a hasizom és a farizom alsó részének együttes megfeszítésével, a lapockák alsó csücskének zárásával, a karok föld felé és a fejtető felfelé nyújtózásával belégzés közben egyenesítse ki törzsét fájdalom nélkül! Tartsa meg ezt a pozíciót normál légzés közben, előrefelé járás közben!
 

 
 
Egyensúly gyakorlat járás közben (hátra)

Medenceszélességű terpeszben állva a hasizom és a farizom alsó részének együttes megfeszítésével, a lapockák alsó csücskének zárásával, a karok föld felé és a fejtető felfelé nyújtózásával belégzés közben egyenesítse ki törzsét fájdalom nélkül! Tartsa meg ezt a pozíciót normál légzés közben, hátrafelé járás közben!
 

 
  
 
Nehezített egyensúlygyakorlat járás közben

Fej tetejére helyezett könyvvel, medenceszélességű terpeszben állva a hasizom és a farizom alsó részének együttes megfeszítésével, a lapockák alsó csücskének zárásával, a karok föld felé és a fejtető felfelé nyújtózásával belégzés közben egyenesítse ki törzsét fájdalom nélkül! Tartsa meg ezt a pozíciót normál légzés közben előrefelé, majd hátrafelé járás közben!
 

 
 
További tippekért és tanácsokért kövessék Facebook oldalunkat! 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok