Egyensúly gyakorlatok székkel
Tippek

Egyensúly gyakorlatok székkel

Ossza meg a cikket:
A jó egyensúlyérzék nélkülözhetetlen a mindennapokban, és nemcsak azért, mert segít megelőzni a váratlan eséseket és az esetleges sérüléseket, hanem azért is, mert erősíti izmainkat, javítja koncentrációs és reakcióképességünket, valamint támogatja a test stabilitását is. Éppen ezért fejlesztése a fiatalok és az idősebbek számára ugyanolyan fontos.
Testünk nagy részét már egyszerűbb egyensúly gyakorlatok segítségével is átmozgathatjuk, a fejlett egyensúlyérzék pedig segíti a mozgáskoordinációt, és így az összetettebb mozgások biztonságok elvégzését is.

Az Ízületőr szakértő gyógytornászainak segítségével most pár olyan gyógytorna gyakorlatot gyűjtöttünk össze, amik fejlesztik egyensúlyunkat, és otthon is könnyedén elvégezhetők egy szék segítségével. A rendszeres tornához kitartást kívánunk!

Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez, orvoshoz vagy gyógytornászhoz, hogy személyre szabott gyakorlatsorokat állíthassanak össze számunkra. Torna előtt ne feledkezzünk meg a bemelegítésről sem, ehhez pár gyakorlatot a Gyógytornasor weboldalon és az Ízületőr honlapon is találhatunk. Ízületeink és porcaink állapotának megőrzése érdekében pedig használjuk kúraszerűen a patikában kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!
 
Egyensúly gyakorlat térdfelhúzással

Egyenes testtartás beállításával, szükséges mértékben a széknél támaszkodva húzzuk fel kilégzés közben a széktől távolabb eső térdünket, és tartsuk meg azt a pozíciót 5-10 mp-ig fájdalom nélkül, mindvégig megtartva az egyenes törzset, majd egyensúlyunkat megőrizve tegyük vissza a lábunkat! Ismételjük meg a másik oldalra is!



Egyensúly gyakorlat térdhajlítással

Egyenes testtartás beállításával, szükséges mértékben a széknél támaszkodva hajlítsuk a széktől távolabb eső térdünket kilégzés közben, és tartsuk meg azt a pozíciót 5-10 mp-ig fájdalom nélkül, mindvégig megtartva az egyenes törzset, majd egyensúlyunkat megőrizve tegyük vissza a lábunkat! Ismételjük meg a gyakorlatot a másik oldalra is!


 
Egyensúly gyakorlat oldalra lábemeléssel

Egyenes testtartás beállításával, szükséges mértékben a széknél támaszkodva emeljük a széktől távolabb eső lábunkat nyújtott térddel kilégzés közben, és tartsuk meg ezt a pozíciót 5-10 mp-ig fájdalom nélkül, mindvégig megtartva az egyenes törzset, majd egyensúlyunkat megőrizve tegyük vissza a lábunkat! Ismételjük meg a gyakorlatot a másik oldalra is!




Kattintson, és kövesse tanácsainkért, tippjeinkért az Ízületőrt a Facebookon is!

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok