Egyensúly gyakorlatok székkel – 2. rész
Tippek

Egyensúly gyakorlatok székkel – 2. rész

Ossza meg a cikket:
Mivel a jó egyensúlyérzék támogatja a test stabilitását, javítja koncentrációs, valamint reakcióképességünket, nem utolsó sorban pedig hozzájárul a váratlan esések és az esetleges sérülések elkerüléséhez is, fejlesztése elengedhetetlen. Számtalan olyan egyensúly gyakorlat között válogathatunk, amik segítik a mozgáskoordinációt és az összetett mozgások biztonságos elvégzését, akár idősebb korban is.
Az Ízületőr szakértő gyógytornászainak segítségével folytatjuk sorozatunkat, és most újra néhány olyan, otthon is könnyedén kivitelezhető gyógytorna gyakorlatot mutatunk, amik fejlesztik egyensúlyunkat, és amikhez csupán egy székre van szükségünk.
Ne feledjük, mindig melegítsünk be a torna előtt! Ehhez pár tippet a Gyógytornasor weboldalon és az Ízületőr honlapon is találhatunk.
Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez, hogy személyre szabott gyakorlatsorokat állítsanak össze a számunkra. Ízületeink védelmének érdekében pedig használjunk kúraszerűen patikában kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket.

A rendszeres tornához kitartást kívánunk!
 
Egyensúly gyakorlat bokaintegetéssel

Egyenes testtartás beállításával szükséges mértékben a széknél támaszkodva érintse le előre először a széktől távolabb eső sarkát, majd lábujjait. Folyamatos bokaintegetés alatt 5-10 mp-ig fájdalom nélkül tartsa meg ezt a pozíciót, mindvégig megtartva az egyenes törzset és egyensúlyát! Ismételje meg a gyakorlatot a másik lábbal is!

  

Egyensúly gyakorlat sarokérintéssel

Egyenes testtartás beállításával szükséges mértékben a széknél támaszkodva érintse le előre a széktől távolabb eső sarkát kilégzés közben, és tartsa meg azt a pozíciót 5-10 mp-ig fájdalom nélkül, mindvégig megtartva az egyenes törzset, majd egyensúlyát megőrizve tegye vissza a lábát! Ismételje meg a gyakorlatot a másik lábbal is!


 
Egyensúly gyakorlat lábujjérintéssel hátra

Egyenes testtartás beállításával szükséges mértékben a széknél támaszkodva érintse le hátra a széktől távolabb eső lábujjait kilégzés közben, és tartsa meg azt a pozíciót 5-10 mp-ig fájdalom nélkül, mindvégig megtartva az egyenes törzset, majd egyensúlyát megőrizve tegye vissza a lábát! Ismételje meg a gyakorlatot a másik oldalra is!



Kattintson, és kövesse tanácsainkért, tippjeinkért az Ízületőrt a Facebookon is!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok