Egyensúly gyakorlatok tyúklépésben
Tippek

Egyensúly gyakorlatok tyúklépésben

Ossza meg a cikket:
A jó egyensúlyérzéknek nemcsak a váratlan esések és esetleges sérülések elkerülésében van nagy szerepe, hanem a test stabilitását, illetve a reakció-, valamint a koncentrációs képességünket is javíthatja. Íme néhány egyensúly gyakorlat, ami a lábunktól a fejünk tetejéig átmozgatja testünket és segíti a mozgáskoordinációt, valamint az összetett mozgások biztonságos elvégzését.
Az Ízületőr szakértő gyógytornászainak segítségével tovább folytatjuk sorozatunkat, és most újra néhány olyan, otthon is könnyedén kivitelezhető gyógytorna gyakorlatot mutatunk, amik amellett, hogy egyaránt átmozgatják lábunkat, törzsünket, gerincünket, medencénket, csípőnket, vállunkat, fejünket és nyakunkat, egyensúlyérzékünket is fejlesztik. Ráadásul mindehhez csak egy könyvre van szükségünk.

Ne feledjük, mindig melegítsünk be a torna előtt! Ehhez pár tippet a Gyógytornasor weboldalon és az Ízületőr honlapon is találhatunk. Torna közben figyeljünk oda a helyes testtartásra is! Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez, hogy személyre szabott gyakorlatsorokat állítsanak össze a számunkra. Ízületeink védelmének érdekében pedig használjunk kúraszerűen patikában kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket.

A rendszeres tornához kitartást kívánunk!
 
Egyensúly gyakorlat tyúklépésben

Két láb egymás elé helyezésével („tyúklépés”) a hasizom és a farizom alsó részének együttes megfeszítésével, a lapockák alsó csücskének zárásával, a karok föld felé és a fejtető felfelé nyújtózásával belégzés közben egyenesítse ki törzsét fájdalom nélkül! Tartsa meg ezt a pozíciót normál légzés és lassú előrefelé járás közben, megőrizve az egyensúlyt! Az elöl lévő sarok a hátul lévő láb lábujjai előtt érkezik a talajra.
 

 
 
 Nehezített egyensúlygyakorlat „tyúklépésben”
 
Könyv fejtetőre helyezésével, két láb egymás elé helyezésével („tyúklépés”) a hasizom és a farizom alsó részének együttes megfeszítésével, a lapockák alsó csücskének zárásával, a karok föld felé és a fejtető felfelé nyújtózásával belégzés közben egyenesítse ki törzsét fájdalom nélkül! Tartsa meg ezt a pozíciót normál légzés és lassú előrefelé járás közben, megőrizve az egyensúlyt! Az elöl lévő sarok a hátul lévő láb lábujjai előtt érkezik a talajra.


  

További tippekért és tanácsokért kövessék Facebook oldalunkat! 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok