Fájdalom biciklizés közben vagy után?
Tippek

Fájdalom biciklizés közben vagy után?

Ossza meg a cikket:
Amennyiben az igényeinknek megfelelő kerékpárt választottunk, jól állítottuk be azt, és ügyeltünk a helyes testtartásra, nem szabad fájdalmat éreznünk tekerés közben még hosszabb távokon sem. Ugyanakkor számos egyéb tényező is közrejátszhat a fájdalom kialakulásában. Íme az Ízületőr program szakértő gyógytornászainak tippjei, hogy mi lehet a kiváltó ok, és mit tehetünk ilyen esetekben.
Ha a kezünk fáj:
 
  • a karunk túlságosan nyújtott helyzetben van, a törzs és a felső végtag által bezárt szög kedvezőtlen és nagy terhelés esik a kézre vagy
  • a kormány beállítása és a fogantyú kialakítása nem optimális.

Javaslat: a testtartás változtatása, optimalizálása, egyénre szabott beállítások.
 
Ha a farizmunk sajog, lehet hogy:
 
  • túl magasra állítottuk a nyerget,
  • a nyereg és a kormány közötti távolság nem megfelelő,
  • rossz kialakítású a nyereg,
  • a nyereg rossz szögben áll vagy
  • nem optimális a medencénk állása.

Javaslat: a testtartás optimalizálása a nyereg és a kormány távolságának és magasságának beállításával, kényelmes nyeregválasztással és testre szabott beállításokkal, valamint a törzsizomzat erősítésével.
  
Ha a térdünk vagy talpunk fáj:

  • túl alacsony a nyereg,
  • rosszul választottunk cipőt (például túl szűk vagy kényelmetlen), esetleg
  • nem megfelelő talpelhelyezés a pedálon.

Javaslat: optimális nyeregmagasság beállítása, megfelelő cipőválasztás és talpelhelyezés.
 
Biciklire fel, hiszen a mozgás nem csak fitté tesz, de porckopás esetén az egyik legjobb nem-gyógyszeres kezelés a fájdalom csillapítására és az ízületi funkciók javítására!
 
Ügyeljünk a helyes beállításokra, figyeljünk a helyes testtartásra, és biciklizés közben tartsunk rendszeresen pihenőket! Porcaink épségének megőrzése érdekében pedig használjunk kúraszerűen patikában kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!
 
További tippekért és tanácsokért kövessék Facebook oldalunkat! 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok