Gyakorlatok izomerősítéshez
Tippek

Gyakorlatok izomerősítéshez

Írta: izuletor.hu
Ossza meg a cikket:
Izmaink erősítése nem csak közérzetünkre van jó hatással, de segítségével ízületeinket is mentesíthetjük a nyomás alól. Minél vastagabb izomréteg veszi körül ízületeinket, annál kisebb terhelés nehezedik rájuk. Izomzatunk karbantartásához az erősítés, a nyújtás és a lazítás harmonikus összehangolására van szükség. „Gyakorlatok izomerősítéshez” sorozatunkban az Ízületőr gyógytornászainak hasznos tanácsait gyűjtöttük össze. Először a farizom megerősítéséhez mutatunk pár egyszerű, otthon is könnyedén kivitelezhető gyakorlatot.

A torna során ügyeljünk a helyes légzésre. Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez: orvoshoz vagy gyógytornászhoz.

A farizom erősítéséhez a gyakorlatokat 3-4 másodpercig tartsuk meg a véghelyzetben, és ismételjük meg őket 8-12-szer.

A rendszeres tornához kitartást kívánunk!
 
1.

Hanyatt fekvésben összeszorított farizmokkal megemeljük a csípőt, közben a két karral hátra nyújtózunk a fej mellé, megtartjuk, majd letesszük.
 
2.

Hanyatt fekvésben összeszorított farizmokkal csípőemelés, az egyik térdet húzzuk hashoz, tartsuk meg, majd tegyük le, és ismételjük meg a másik lábbal is.
 
3.

Hanyatt fekvés, csípőemelés, egyik lábat a másik comb magasságában előre nyújtjuk, megtartjuk, letesszük, majd ismétlés a másik lábbal.
 
4.

Négykézláb, alkartámasz. Az egyik lábat hajlítva megemeljük a törzs folytatásában, tartsuk meg, majd váltsunk lábat.
 
5.

Négykézláb, alkartámasz. Egyik karral nyújtózzunk előre, ellenoldali lábbal a törzs folytatásában hátra. Tartsuk meg, majd cseréljünk lábat, és ismételjük a másik oldalra is.
 
6.

Négykézláb állásban alkarunk a dinamikus párnán támaszkodik, egyik lábat a törzs folytatásában hátranyújtjuk. Tartsuk meg, és közben figyeljünk arra, hogy a derékkal ne homorítsunk.

Kattintson, és kövesse az Ízületőrt a Facebookon is!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok