Így kíméld ízületeidet a táncórákon!
Tippek

Így kíméld ízületeidet a táncórákon!

Ossza meg a cikket:
A tánc amellett, hogy kellemes szabadidős tevékenység, kiváló kardió edzés. Növelheti az egyensúlyérzéket, csökkentheti az ízületi gyulladást, a ritmikus mozgás közben felszabaduló endorfin pedig javítja közérzetünket, és stresszmentesíti mindennapjainkat. Azonban nem árt néhány dologgal tisztában lenni, mielőtt táncra perdülnénk, kiváltképp, ha ízületi panaszaink vannak. Az Ízületőr szakértői most elmondják, hogyan kímélhetjük ízületeinket az egyes táncos edzésórákon.
Íme a legfontosabb tudnivalók arról, hogyan kezdjünk neki a zumba, a hastánc, a hip-hop, a bollywood vagy a rúdtánc óráknak ízületi panaszok esetén.

A zumba fitness egy olyan latin táncos mozgásforma, melyet gyors tempójú, vidám zenére végeznek. Mivel a zumba órákra jellemző a sok csípőmozgás, ezért ízületi panaszok esetén az úgynevezett zumba gold óratípust javasoljuk. Ez egy olyan speciális edzés, amit kifejezetten a sérülésből felépülők, a kezdő zumbások, valamint a mozogni vágyó idősebbek igényeire szabtak. Ha zumbázni támad kedvünk, figyeljünk ízületeink épségére, lassítsunk a tempón és kerüljük a megterhelő, hirtelen mozdulatokat!

A hastánc olyan egzotikus mozgásforma, ami habár a Közel-Keletről eredeztethető, mára az egész világon ismertté és elterjedté vált. A hastánc számtalan típusa közül érdemes olyat választanunk, melyet lassú, ritmikus zenére végeznek. A táncórák a csípőkörzésektől a vállmozdulatokig olyan izolációs gyakorlatokat tartalmaznak, melyek növelik az ízületi mozgásterjedelmet és a hajlékonyságot.  A szokatlan mozdulatok helyes kivitelezéséhez azonban hosszabb tanulási folyamat és gyakorlás szükséges. Mindig ügyeljünk a fokozatosságra, és igyekezzünk a gyakorlatokat telitalpon, számunkra kényelmes tempóban kivitelezni!

A hip-hop edzéseken gyors zenére végeznek intenzív szökdeléseket, testsúlyáthelyezéseket és lépéskombinációkat. Azoknak, akik nem tudnak lemondani a táncról ízületi bántalmak ellenére sem, ajánljuk, hogy mérsékelt tempóban végezzék a gyakorlatsorokat, az ugrálásokat lépésekkel helyettesítsék, lehetőség szerint mindkét lábbal a talajon maradva.

A bollywood a hindi filmekből híressé vált egyedülálló táncstílus. Az indiai zenére történő órák mozgásvilágát dinamikus és szórakoztató, rugózó, pattogó és oldalirányú lépéskombinációk jellemzik. A hip-hophoz hasonlóan itt is kerülni kell a hirtelen, magas intenzitású mozdulatokat, a szökdécselő gyakorlatokat pedig inkább a talajon maradva végezzük.

A rúdtánc manapság igen divatos edzésforma, melyhez komoly erőnlétre és rugalmasságra van szükség. Az akrobatika és a tánc elemeit ötvöző edzések kiválóan alkalmasak a felsőtest izmainak erősítésére, ugyanakkor a hajlékonyság és a magabiztosság fejlesztésére is. Mivel a rúdtánc a kéz és a csukló számára is megerőltető, ezért nem ajánljuk azoknak, akik a felső végtagjaik visszatérő panaszaival küzdenek. Ez a sport nem csak a felsőtest izmait terheli, hanem sok hajlító és csavaró, térd- és csípőmozdulatot is igényel. Aki ezt a mozgásformát választja, mindig ügyeljen a mozdulatok helyes és óvatos kivitelezésére!

A sportolás számos előnnyel járhat. Ha a fizikai állapotunknak megfelelő szinten, rendszeresen űzzük, jótékonyan hathat ízületeinkre, és javíthatja a mozgásszervi problémáinkat is.
Mielőtt új mozgásformát választanánk, mindig kérjük ki kezelőorvosunk vagy szakértő véleményét, egyúttal fogadjuk meg az alábbi tanácsokat:
 
  • Mindig ügyeljünk a fokozatosságra és a helyes bemelegítésre!
  • Lassítsunk a tempón!
  • Kerüljük az sokszorosan ismétlődő mozdulatokat!
  • Ne felejtsük el tájékoztatni a tánctrénert sérüléseinkről, panaszainkról!
  • Porcaink épségének megőrzése érdekében használjunk kúraszerűen glükózamin és kondroitin tartalmú porcépítő készítményeket!

További tanácsokért kövesse az Ízületőr Facebook oldalát

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok