Indul a korcsolyaszezon
Tippek

Indul a korcsolyaszezon

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
Bár most még süt a nap és a levegő is kellemesen langyos, de néhány hét múlva itt az igazi tél. Sokan ilyenkor behúzódnak a melegbe és talán a testmozgást is elhanyagolják, de nem csak az alakunknak, a porcszöveteinknek is jót tesz a nem túl megterhelő, de rendszeres mozgás. Síelni, szánkózni ritkábban jutunk el, a korcsolyapályák viszont november közepéig mind kinyitnak, úgyhogy korcsolyacipőket elő, jégre fel!

De hogyan is induljunk neki? Jégre lépés előtt, mint minden más mozgásfajtánál, nagyon fontos az alapos bemelegítés. Korcsolyázáskor leginkább a csípőt, a bokákat és a térd ízületeit dolgoztatjuk, így érdemes ezeket jól átmozgatni. Szánjunk tehát néhány percet a bemelegítésre, néhány csípőkörzés, térdemelés, guggolás és nyújtás már kellően átmelegíti és felkészíti az izmokat, ízületeket a nagyobb megterhelésre. Ha hosszú kihagyás után hirtelen vágunk bele egy újfajta edzésformába, akkor szintén jelentősen megnöveljük a sérülések rizikóját, és így hosszú távon porcszövetünk károsodását okozhatjuk, úgyhogy vegyük komolyan a szakértők tanácsait.

Ugyan a korcsolyapályán meglepően ritkák a sérülések, általánosságban elmondható, hogy a legtöbb sérülés a bemelegítés és a mozgás végi nyújtás elmaradásának következménye. A mai korcsolyák már nagyon jól tartják a bokát, megvédik az ízületet, ám ha valaki biztosra akar menni, használjon könyökvédőt és térdvédőt.

Ne feledjük: sportoláskor is a megelőzés a fontos, nem pedig a már kialakult fájdalom csillapítása! A korcsolyázás pedig olyan sport, melyet még nagymamakorban is boldogan űzhetünk. Pusztán arra kell ügyelnünk, hogy mindig alaposan melegítésünk be, a végén nyújtsuk meg a fáradt izmokat, ízületeink egészségének megőrzése érdekében pedig használjunk kúraszerűen gyógyszertárban vény nélkül kapható porcépítő készítményeket!
 
További tippekért, segítségért kérdezze szakértőnket: Weinberger Évát!

Kattintson, és kövesse az Ízületőrt a Facebookon is!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok