Iskolatáska – hogyan terheljük jól a gerincet?
Tippek

Iskolatáska – hogyan terheljük jól a gerincet?

Írta: izuletor.hu
Ossza meg a cikket:
Elindult az iskola, mostantól reggel nyolc órára minden gyerek teli iskolatáskával érkezik az órákra. Szülőként próbálunk minél ügyesebben pakolni, minél több terhet levenni a kisgyerekek válláról. Íme néhány tipp, hogy hogyan könnyítsük meg a gyerekek dolgát, és hogy hogyan terhelheti jól az iskolatáska a gyerekek gerincét, izmait és ízületeit. Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek hasznos tanácsait!

Tippek az Ízületőr szakértőitől:

Hogyan hordják a gyerekek az iskolatáskát?
 
  • Mindig mindkét vállra tegyük fel az iskolatáskát, mert a csak egy oldalon hordott táska nem megfelelően terheli a gerincet.
  • A gyermek termetéhez állítsuk be a pántok hosszát, ha nagyot nő, cseréljük le a táskát.
  • A pántok hosszát úgy állítsuk be, hogy a táska alja kb. 20 cm-rel a csípő fölé érjen, illetve jól igazodjon a hátához. Nem előnyös, ha a pántot túl hosszúra, „lógni” hagyjuk, mert akkor folyamatosan verdesheti a gyerekek hátát, a derék és a váll pedig túl erősen terhelődhet, a testtartás görnyedtté válhat. Fontos, hogy a pántok túl szorosak se legyenek.
  • Tanítsuk meg gyermekeinknek, hogy amikor fel- vagy leveszik a táskát, ügyeljenek a helyes technikára. Ne csak karból emeljenek, hanem mindkét térdüket behajlítva igyekezzenek a testhez minél közelebb tartva felmarkolni a táskát. Így nem feszítik túl a hátukat és a derekukat sem.

Hogyan pakoljunk az iskolatáskába?
 
  • 2004 óta él Magyarországon is az a javaslat, miszerint nem ajánlott, ha a megpakolt iskolatáska súlya meghaladja a gyermek testsúlyának 10-12 %-át.
  • Fontos, hogy jól oszlassuk el a súlyt a táskában, a legjobb az, ha a nehezebb könyveket a táska hátsó részébe, a testhez minél közelebb pakoljuk.
  • Ne rakjunk éles vagy hegyes tárgyakat a hátrészhez.
  • Amit csak lehet, hagyjunk az iskolában, hogy minél kevesebbet kelljen hazacipelnie a gyerekeknek.
 
A fenti tippek nem csupán az iskolatáskákra igazak! A felnőttek ízületeinek sem tesz jót, ha csak egyik vállukon hordják a táskát, és nem megfelelően terhelik a gerincünket. Ha szabadidőnkben kirándulni, túrázni megyünk, és hátizsákot viselünk, figyeljünk oda, hogy ne legyen túl nagy táskánk, és jól pakoljunk el benne. Osszuk el megfelelően a súlyt, és helyes technikával vegyük fel a földről, hogy viselése hosszú távon se okozzon fájdalmakat.
 
További tippekért, segítségért kérdezze szakértőnket: Weinberger Évát

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok