Kangoo, kettlebell, kick-box aerobik és pilates
Tippek

Kangoo, kettlebell, kick-box aerobik és pilates

Ossza meg a cikket:
Porckopás esetén a mozgás az egyik legjobb nem-gyógyszeres kezelés a fájdalom csillapítására és az ízületi funkciók javítására. Nem mindegy azonban, hogy milyen edzéstípust választunk magunknak, mivel ízületeink jelenlegi állapotát mindig figyelembe kell vennünk. Az Ízületőr szakértő gyógytornászai hasznos tippekkel segítenek a sportágválasztásban. Új mozgásformák A-tól Z-ig harmadik rész: kangoo, kettlebell, kick-box aerobik és pilates.
A kangoo hajlított lemezzel ellátott speciális cipőben végzett aerobik. A folyamatos rugózás elsősorban az ágyéki porckorongokat terheli, amely egy-egy intenzívebb óra után akár fájdalmat is okozhat. Ezért az ezen a területen meglévő panaszok esetén kerülendő edzéstípus.

A kettlebell edzés során egy tradicionális orosz sportszerrel végzik az erősítő mozgásokat. Hatékonyságának alappillére a helyes technika elsajátítása és fenntartása az edzés során. Ennek elmaradásával az edzés közbeni súlyhasználat miatt hatalmas erő keletkezhet az ágyéki gerincszakaszon, amely jelentős fájdalmat, ízületi túlterhelést, porckorong degenerációt vagy izomhúzódást okozhat. Ebből kifolyólag porckorongsérv, csigolyaelcsúszás, gerincműtét, gerincferdülés, nagyon gyenge törzsizomzat esetén kerülendő mozgásforma, deréktáji vagy válltáji fájdalmak esetén pedig az első óra előtt szakemberrel történő konzultáció szükséges.

A kick-box aerobik az aerobik és a kick-box ötvözése, sok rúgó és ütő mozdulattal. Lendületes óra, nagy kiterjedésű dinamikus gyakorlatokkal, amelyek növelhetik az olyan sérülések veszélyét, mint az izomrándulás, az izomszakadás és az ízületi csavarodás.

A pilates erősíti és feszesíti az izmokat, növeli a hajlékonyságot. Kétféle típusa létezik, az egyik statikus erősítő és nyújtó gyakorlatokat tartalmaz, míg a másikat gépekkel, tornaszerekkel végzik. Speciális edzésprogram, amely nagy hangsúlyt fektet a megfelelő testtartásra és a légzésre a gyakorlatok kivitelezésénél. Gerincprobléma esetén feltétlenül szükséges a gyógytornásszal történő konzultáció.
 
Ne feledjük: ha hosszabb kihagyás után kezdünk sportolni, figyeljünk a fokozottan felépített edzéstervre! Meglévő panaszokkal mindenképp forduljunk szakemberhez, porcaink állapotának megőrzése érdekében pedig használjunk kúraszerűen patikában kapható, glükózamin és kondroitin tartalmú porcépítő készítményeket!

Korábbi cikkeink a sorozatból:
További tippekért kövessék Facebook oldalunkat, kérdéseikkel pedig bátran forduljanak szakértőnkhöz, Weinberger Évához!

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok