Kirándulás ízületkímélő módon
Tippek

Kirándulás ízületkímélő módon

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
Ősz van. Gyönyörű a természet, lágyan süt a nap, kellemes a hőmérséklet. Ilyenkor sokan vágyunk a szabadba, kirándulni megyünk, még akkor is, ha nem vagyunk hozzászokva a rendszeres túrázáshoz, hosszabb sétákhoz. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ha ízületi panaszokkal küzdünk, fontos, hogy felkészülten vágjunk neki a természetjárásnak! Mit tehetünk, hogy a szabad levegőn töltött idő és a mozgás ne járjon fájdalommal?

A séta és a mozgás életkortól függetlenül, mindenkinek jót tesz. Nem árt azonban figyelmet fordítani ízületeink épségére is, hogy felkészülten vághassunk neki az őszi kirándulásnak vagy a családi sétáknak. Kevesen tudják, de 35 év felett már mindenkit érinthetnek az olyan ízületi problémák, mint a porckopás vagy az ízületi fájdalmak. Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, és mozduljunk ki a friss levegőre ízületkímélő módon!

Előkészületek
 
  • Mindig öltözzünk rétegesen, figyelve arra, hogy ízületeinket megfelelően védjük!
  • Akkor megfelelő az öltözetünk, ha levegőre lépve még fázunk egy kicsit, de ez 5-10 perc mozgás után elmúlik.
  • Ha szükségünk van rá, ne szégyelljünk ízületvédőt (például tape-et vagy bandázst) használni!
  • Kiránduláshoz elengedhetetlen a megfelelő túracipő, ezért erre ne sajnáljuk a pénzt! Válasszunk olyan darabot, ami kellően tartja a bokát, és megfelelő vastagságú a talpa!
  • Ha túrazsákot vagy egyszerű hátizsákot is viszünk magunkkal, figyeljünk a helyes hordásra! A táska teteje ne érjen fel a tarkónkig, alja pedig csípőnk felett 20 centivel végződjön. Mindig mindkét vállunkra vegyük fel a táskát, hogy ne terheljük egyoldalúan gerincünket.

Hogyan túrázzunk?
 
  • Mozgás előtt mindig melegítsünk be! Mielőtt nekivágunk a túrának, mozgassuk át izmainkat! Az ideális bemelegítés legalább 5-10 percig tart.
  • Ha nem vagyunk hozzászokva a rendszeres mozgáshoz, fokozatosan vágjunk bele az őszi túrázásba! Először csak kisebb távokat tegyünk meg, és utána növeljük a séták hosszát!
  • Idősebb korban használjunk nyugodtan sétabotot, ami csökkenti a térdízületekre nehezedő terhelést.

Egy sétával vagy kirándulással töltött nap végén vegyünk gyógynövényes fürdőt! A rozmaring-, a levendula- vagy az eukaliptuszolaj enyhíti a fáradtságot, ellazítja izmainkat, és segíti megszüntetni az ízületi panaszokat. Emellett fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tippjeit, és ízületeink egészségének megőrzése érdekében használjunk kúraszerűen gyógyszertárban vény nélkül kapható, glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!

Kattintson, és keresse tippjeinket a Facebookon is!

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok