Milyen cipőt válasszunk, mit tegyünk, ha fáj a lábunk?
Tippek

Milyen cipőt válasszunk, mit tegyünk, ha fáj a lábunk?

Írta: izuletor.hu
Ossza meg a cikket:
„Milyen cipőt vegyek fel? Magas sarkút vagy laposat?” Cipőt mindenki hord, és akár bevalljuk, akár nem, minden nap gondolkozunk rajta, hogy mit húzzunk a lábunkra. Melyiket válasszuk reggel, ha dolgozni indulunk, mire váltsunk délután vagy este, ha szórakozni, sportolni megyünk? Az Ízületőr tanácsai mindenki számára hasznosak lehetnek, a szakképzett gyógytornászok segítenek, hogy hogyan is válasszunk okosan cipőt.

Tippek az Ízületőr szakértőitől:

Milyen cipőt vegyek ma fel?
    • Próbáljuk végiggondolni, hogy az adott napon milyen terhelésnek lesznek kitéve ízületeink. Ülni fogunk, egy helyben állunk vagy egész nap rohangálnunk kell? Ennek megfelelően válasszunk lábbelit.
    • Ha csak nem muszáj, ne viseljünk egész nap magas sarkú cipőt, inkább tartsuk meg a különleges alkalmakra.
    • Ha mégis magas sarkúban indulunk el otthonról, vigyünk magunkkal kényelmes váltócipőt.
    • Ha nem tudunk lemondani a magas sarokról, akkor se viseljük minden nap. Lehetőleg felváltva hordjunk magas sarkú és lapos sarkú cipőt!

Magas sarok vagy lapos talp?
 
  • A legjobb megoldás az arany középút, az ideális sarokmagasság ugyanis 3-5 centiméter. Igyekezzünk ennek megfelelően cipőt választani.
  • Ha ragaszkodunk a lapos talpú cipőkhöz, használjunk talpbetétet, vagy válasszunk olyan modellt, amelynek vastagított a sarokrésze.
  • Amennyiben volt már lábpanaszunk, mindenképpen kerüljük a teljesen sima talpat, hisz az semmilyen alátámasztást nem ad a boltozatnak.
  • Ha egész nap magas sarkú cipőben kell lennünk, a sarokmagasság semmiképp se legyen 5 cm feletti.

Hogyan előzzük meg a bütyök vagy a kalapácsujj kialakulását?
 
  • Kerüljük a hátul nyitott cipőket, mert ezek járás közben a lábujjakat „kapaszkodásra” kényszerítik, ami hosszabb távon deformációt okoz.
  • Fontos, hogy a boltozatot tartó izmokat tornával is megerősítsük. Sajátítsunk el néhány könnyen elvégezhető gyakorlatot.

Mit tegyünk, ha már fáj a lábunk?
 
  • Használjunk jó minőségű cipőbetétet. A megfelelő betét nem merev, hanem rugalmas, továbbá igazodik az aktuális terheléshez és a láb igénybevételéhez.
  • Sajátítsunk el néhány lábtorna gyakorlatot, és kitartóan végezzük minden nap.
  • Nagyon kellemes és pihentető, ha kis időre felpolcoljuk a lábunkat ülő helyzetben. Ügyeljünk arra, hogy a sarok magasabbra kerüljön, mint a térd, és a térdünk legyen kényelmes, nyújtott pozícióban.
  • Néhány perces hűtés jelentősen csökkenti a láb égő érzését vagy a duzzanatot, és serkenti a vérkeringést. Hideg-melegvizes váltófürdővel szintén javítható a láb keringése.
  • Nyugtató hatása van, ha a zuhanyzást követően jégzselét használunk, vagy ha hűsítő krémet masszírozunk a lábunkba.
 
Ne feledjük: cipővásárláskor a legfontosabb, hogy ne csak szép, hanem valóban kényelmes lábbelit válasszunk! Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, ügyeljünk ízületeink épségére, egészségünk megőrzése érdekében pedig használjunk kúraszerűen patikákban kapható porcépítő készítményeket!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!

 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok