Milyen iskolatáskát válasszunk?
Tippek

Milyen iskolatáskát válasszunk?

Írta: izuletor.hu
Ossza meg a cikket:
Augusztus végére mindenki beszerezte már a szükséges ceruzákat, tollakat, tanszereket és az aktuális tankönyveket. De ki milyen iskolatáskát választ hozzájuk? Olyat, ami mindent kibír, vagy amin éppen az aktuális akcióhős díszeleg? Divatosat, ergonomikusan kialakítottat, strapabírót vagy egészségügyi szempontból megfelelőt, hogy az ízületeknek is jó legyen? Az iskolatáskák választéka igen nagy, ezért fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, és válasszunk a gyerekek egészséges fejlődésének megfelelő iskolatáskát!

Szülőként fokozottan fontos odafigyelni, hogy gyerekeink megfelelő mozgásformákat alakítsanak ki, és így csontjaik, izmaik és ízületeik is egészségesen fejlődhessenek. Gyermekkorban változunk ugyanis a legtöbbet, gerincünk folyamatosan formálódik, és a helyes testtartást is ezidőtájt kell megalapoznunk.
Mit tegyünk annak érdekében, hogy óvjuk gyermekeink gerincét, és segítsük a helyes testtartás kialakulását? Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, és válasszunk megfelelő iskolatáskát, hogy egészségesebbé tegyük gyermekeink számára a mindennapokat.

Tippek az Ízületőr szakértőitől:

Milyen iskolatáskát válasszunk?
 
  • Válasszunk megfelelő méretű táskát. A táska ne legyen túl nagy, és ne legyen szélesebb a gyereknél. A legjobb, ha a táska alja kicsivel (kb. 20 cm-rel) a csípő felett van, teteje pedig nem éri el a tarkó vonalát.
  • Az iskolatáska vállpántja legyen elég széles és lehetőleg párnázott.
  • Az iskolatáska üresen se legyen nehéz, könnyű anyagból készüljön.
  • Ne vegyünk egypántos táskát.
  • Ha a táskának derékpántja is van, akkor egyenletesebben oszlik el a súly, mivel így az nem csak a vállakra nehezedik, hanem a medence is tudja tartani, nem utolsó sorban pedig a táska viselése is kényelmesebb lesz. A derékpánt ezen kívül rögzíti is a táskát, ami így nem mozdul el, és nem verdesi a gyerekek hátát menet közben akkor sem, ha esetleg futniuk kell.
  • Praktikus egy gurulós táska, ha a gyerekeknek gyakran kell magukkal nehéz csomagot cipelniük (pl.: sportfelszerelés, hangszer).
  • A párnázott és merevített hátrész segíti a súlyelosztást, és megóvja a gyerekek hátát az éles, hegyes tárgyaktól (pl.: a ceruza, vonalzó).
  • A táska háta lehetőség szerint legyen légáteresztő, hogy ne izzadjanak bele a gyerekek.
  • Jó, ha a táska belseje többrekeszes, mert így ügyes pakolással jobban eloszlathatjuk a gerincre nehezedő súlyt.
 
Mit tegyünk, hogy ne fájjon a gyerekek háta?
 
  • Biztosítsuk számukra a mindennapi testmozgást, fizikai aktivitást (pl.: játsszanak az udvaron, gyalogoljanak, sportoljanak, stb.).
  • Válasszunk számukra megfelelő hátizsákot.
  • Otthoni tanuláshoz hasznos az ergonómiai szék vagy a dinamikus ülést biztosító nagy labda, párna.
  • Fiatal korban a hát terhelése miatt érzett fájdalom gyorsan enyhül, ha pihenünk, azonban ha a gyerekek hosszan tartó, nem szűnő fájdalomról számolnak be, érdemes felkeresnünk egy szakorvost.
 
További tippekért, segítségért kérdezze szakértőnket: Weinberger Évát

Kattintson, és kövesse az Ízületőrt a Facebookon is!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok