Mit tegyünk az egérbetegség ellen?
Tippek

Mit tegyünk az egérbetegség ellen?

Ossza meg a cikket:
Egérbetegség, egérkar-szindróma vagy egérváll? Nem hiszem, hogy egyedül vagyunk, ha ezek hallatán egy futkározó kisállatra gondolunk. Ez esetben azonban mégsem erről, hanem egy létező problémáról van szó, amit a számítógépes egér okoz. Ma már szinte mindenki használ számítógépet a szabadidejében vagy a munkája során, 35 éves kor felett pedig az irodai munkát végzők fele küzd valamilyen ízületi fájdalommal. A napi 8-10 órányi kattintgatás a számítógépes egérrel megviseli a szervezetet, és elsősorban ízületeinkre: az ujjakra, a csuklóra, a kezekre, a könyökre, a vállakra és a nyakunkra van hatással.

A számítógép használata során sajátos mozgásszervi betegségek alakulhatnak ki. A mindennapos, hosszú és monoton munka megerőltető az ízületek számára, a helytelenül használt egér vagy a csukló túl kemény alátámasztása pedig fájdalmak forrása is lehet. A nem megfelelő ujj- és kéztartás miatt gyakran csuklófájdalom, ínhüvelygyulladás, ízületi probléma vagy izomgörcs jelentkezik az érintett területeken, és nem ritka a teniszkönyök sem.

A helyes kéztartás elengedhetetlen a problémák elkerülése érdekében, ha a számítógépes egerezésről van szó. Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek praktikus tanácsait, hogy helyes kéztartással, fájdalom nélkül dolgozhassunk:

Milyen egeret és egyéb kiegészítőket válasszunk?
 
  • Érdemes többet költeni a számítógépes kiegészítőkre, mivel a jól kiválasztott egér hosszú távon visszahozza az árát. Lehetőleg olyan egeret vegyünk, aminek a kiképzése elősegíti a helyes kéztartást.
  • Jó, ha az egér felveszi a tenyér alakját, és a tenyérbe simul.
  • Ha egérpadot használunk, annak az elülső oldala legyen magasabb, mint a többi része.
  • A puha, zselés egérpadok kényelmesebbé teszik az egérhasználatot.
  • Érdemes csuklótámaszos billentyűzetet használni, mert az kíméli az ínszalagokat is.

Hogyan használjuk az egeret?
 
  • Ha csak a szabadidőnkben használjuk a számítógépet, próbáljunk minél kevesebb időt a gép előtt tölteni, minél kevésbé terhelve ezzel ízületeinket.
  • Az egér legyen egy magasságban a billentyűzettel.
  • Gépelés közben mindig, lehetőleg vízszintes helyzetben támasszuk meg a csuklónkat – a csukló ne lógjon a levegőben, és ne is álljon mereven felfelé.
  • Ha gépelünk vagy egeret használunk, jó, ha karfás széken vagy olyan asztalnál ülünk, ami megtámasztja az alkarunkat és a könyökünket is.
  • Ne markoljuk görcsösen az egeret, mozgassuk lazán és könnyedén.
  • Hosszabb-rövidebb időre helyettesíthetjük is az egeret, mivel a kurzor a billentyűzet vagy touch-pad segítségével is mozgatható.
  • Mindig tartsunk szünetet. Lehetőleg óránként pihentessük egy kicsit a kezünket felfelé néző tenyérrel vagy az ölünkben vagy az asztalon.

Mit tegyünk, ha már fáj?

Enyhébb panaszok esetén segít a pihentetés és a borogatás. Erősebb fájdalmak esetén használhatunk fáslit vagy csuklószorítót, ha azonban hosszantartó, nem szűnő fájdalmaink vannak, mindenképpen keressünk fel egy szakembert.
Ne feledjük: mindig tartsunk szünetet a munkában! Álljunk fel legalább óránként, és mozgassuk át magunkat, nyújtóztassuk ki karjainkat. Ízületeink egészségének megőrzése érdekében pedig használjunk kúraszerűen gyógyszertárban vény nélkül kapható porcépítő készítményeket!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok