Mozgással az egészséges csontokért!
Tippek

Mozgással az egészséges csontokért!

Ossza meg a cikket:
Csontjaink egészséges fejlődésére bizonyítottan hatással van fizikai aktivitásunk is. A mozgás hiánya nem csupán csonttömegünk növekedését befolyásolhatja kedvezőtlenül, hanem meglévő csontállományunk megtartását és az izomzatunk fejlődését is. Éppen ezért a megfelelő mennyiségű és minőségű sport elengedhetetlen csontjaink egészségének szempontjából mind gyermek-, mind pedig felnőttkorban.
A Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társaságának két évvel ezelőtti felmérése rámutatott, hogy csupán minden negyedik magyar sportol heti rendszerességgel, holott az Egészségügyi Világszervezet (WHO) fizikai aktivitásra vonatkozó ajánlása szerint a 18 és 64 év közötti felnőttek szervezetében a mindennapi sport elősegíti a szív- és érrendszer, valamint a csontok egészségét, és hozzájárul az izmok fitten tartásához is, a mozgás tehát mindenki számára kiemelten fontos.

Nincs ez másképp gyermekeink estében sem, az 5 és 17 év közötti gyerekeknek napi legalább 60 percnyi közepes (aerob) vagy erős (anaerob) intenzitású mozgás ajánlott, ami lehet játék, sport, gyógytorna, testnevelés vagy családi kirándulás is.
 
  • Aerob mozgásról akkor beszélünk, amikor a szervezet oxigénfelvétele és -leadása egyensúlyban van, így nem fulladunk ki, és beszélgetni is tudunk mozgás közben.
  • Anaerob mozgás esetén a szervezetnek több oxigén kell a szükséges energia előállításához, és ilyenkor lihegve, zihálva lélegzünk, kifulladunk.

A legjobb, ha a napi mozgás nagy része aerob mozgás, az intenzív izom- és csonterősítő, ütközéses mozgásokkal („HOPP és PUFF” elemekkel) tarkított sporttevékenység (pl.: ugrálás) pedig legalább heti három alkalommal javasolt egészen 25-30 éves korig. Manapság sportolás esetén sokakra jellemző az intenzív fizikai aktivitás, sokan megerőltetik magukat, ha maratonfutásra vagy egyéb extrém igénybevételű versenyekre készülnek. Ez azonban hátráltathatja a zavartalan csontfejlődést főleg serdülőkorban, és ha testtömeget korlátozó diétával is társul.

Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tanácsait, sportoljunk rendszeresen, mert a mozgás fontos szervezetünk számára, de mozgás közben mindig ügyeljünk csontjaink egészségére is! Ízületeink és porcaink állapotának megőrzése érdekében pedig használjuk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok