Sportoljunk a szabadban túlsúllyal is!
Tippek

Sportoljunk a szabadban túlsúllyal is!

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
Az ízületi kopás kialakulásához gyakran vezethet a túlsúly, ám azt kevesen tudják, hogy a mozgáshiány okozta alulterhelés is. Az ízületi kopás minden stádiumában jótékony hatású az életkornak és az edzettségnek megfelelő izomaktivitás, és már a heti három alkalommal, kitartóan végzett, legalább harminc perces, nem megerőltető mozgás is jelentős javuláshoz vezet.
 
Ennek érdekében azonban fontos, hogy a fizikai állapotunknak megfelelő sportolási formát válasszunk, és ha szükséges, forduljunk gyógytornászhoz. A minél jobb eredmény eléréséért érdemes változatos kardio-típusú edzéseket választani, mint például a dinamikus gyaloglás, a kocogás, a kerékpározás, az úszás vagy a túrázás. Ezek a mozgásformák nemcsak stimulálják a szívet és a tüdőt, de csökkentik a túlerőltetés okozta sérülések rizikóját is. Emellett mindig tartsuk szem előtt, hogy a diétával elért testsúlycsökkenést csak akkor lehet megtartani, ha fizikailag is aktívak maradunk!
 
Szabadtéri lehetőségek:
 
  • Gyaloglás: ahhoz, hogy helyesen járjunk (gördülő talptechnika), elengedhetetlen a megfelelő cipő. Válasszunk minőségi, a bokákat megtartó lábbelit!
  • Kocogás: a lassú, egyenletes futás során az ízületek ütközését csillapítva a sarok érkezik először a talajra, így biztosítva közvetve porcaink egészségének védelmét. A lassabb kocogástól jobban ég a zsír, mint a gyorsabb tempójú futástól.
  • Sportjátékok: amennyiben szabadtéri sportjátékot szeretnénk űzni, válasszunk rugalmas talajú pályát!
  • Túrázás: csakúgy, mint a gyaloglás esetében, itt is elengedhetetlen a megfelelő lábbeli. A terepviszonyokat is figyelembe véve viseljünk mindig a bokát megtámasztó, stabil, de rugalmas bakancsot!
  • Kerékpározás: ízületeink védelme érdekében kiemelten fontos a megfelelő kormány- és ülésmagasság beállítása.
  • Úszás: térdízületi, nyaki és deréktáji probléma esetén a mellúszás nem javasolt. Válasszuk helyette inkább a hát- vagy gyorsúszást!
  • Nordic walking: helyes technikával az ízületeinkre ható nyomóerő csökkenthető, túlsúly esetén kifejezetten ajánlott.
 
Sportolás közben mindig figyeljünk oda ízületeink épségére, porcaink állapotának megőrzése érdekében pedig használjuk kúraszerűen a patikákban kapható porcépítő készítményeket! Ízületeink megóvása érdekében ügyeljünk a súlyunkra, táplálkozzunk egészségesen, és rendszeresen végezzünk a fizikai állapotunknak megfelelő testmozgást!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok