Tippek a sikeres, ízületkímélő fogyáshoz
Tippek

Tippek a sikeres, ízületkímélő fogyáshoz

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
Mi a sikeres fogyás titka?

Felgyorsult mindennapjainkban szeretnénk gyors, olcsó és látványos megoldást az ideális alak eléréséhez, azonban a szervezetünkben zajló élettani folyamatokat nem hagyhatjuk figyelmen kívül, így a fogyáshoz szükséges alapvető tényeket sem. A szénhidrát felhasználásáról a zsír „égetésére” való áttérés feltétele a dinamikus, nagyobb izomcsoportokat igénybe vevő aktivitás. Ez a nagy izomcsoportok hosszantartó (min. 35-40 perces) alacsony vagy közepes intenzitású edzését jelenti a pulzusszám mérsékelt emelkedésével. Ez a típusú edzés csökkenti a szívbetegségek rizikófaktorait, növeli az állóképességet és a vitalitást és segít az ideális testsúly elérésében és megtartásában. Az Ízületőr szakértői tippeket adnak a sikeres fogyáshoz, és elmondják, hogy miért tesz jót a testsúlycsökkenés az ízületeinknek.

Sokan szeretnénk fogyni annak érdekében, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben, és nyáron magabiztosabbak legyünk a vízpartokon. Azonban a fogyás nem csak a csinos külsőről szól. Az ideális testsúly elérése és megtartása egészségünk, így ízületeink szempontjából is kiemelten fontos. A testsúly csökkentése jelentősen mérsékli a cukorbetegség és a metabolikus szindróma kialakulásának esélyét. Az 5 kg-os testsúlyvesztés pedig több mint 50%-kal csökkenti a térdízületi kopás gyakoriságát.

Hogyan fogyhatunk sikeresen?

Mindenekelőtt mindig tartsuk szem előtt, hogy bármit is ígérjen egy hangzatos, divatos diéta, hetente legfeljebb 0,6 kg súlyvesztés ajánlott!

A sikeres testsúlycsökkentés titka a diéta megtartása és a mérsékelt intenzitású fizikai aktivitás. De mit is takar a mérsékelt kifejezés? Mérsékeltnek akkor nevezzük a fizikai intenzitás aktivitását, ha a légzésszám és pulzusszám emelkedik, de mozgás közben beszélgetni még tudunk, énekelni azonban már nem.

Mérsékelt intenzitású fizikai aktivitás lehet a dinamikus séta (kb. 4-5 km/h), az úszás, az aquaterápia, a kerékpározás, ha 16 km/h-nál kisebb a sebesség, a kertészkedés, vagy akár a takarítás.

Íme néhány tipp, hogy melyik sportból mennyit szükséges végeznünk, ha hetenként 2000 kcal-t szeretnénk elégetni:
 
  • futás: 34-36 km
  • séta: 38-40 km
  • kerékpározás: 70 km
  • tánc: 6 óra

Ne feledjük: ahogy a fogyáshoz sem elegendő, ha gyors megoldást várva kipróbálunk minden divatos diétát, úgy hosszútávon a fájdalomcsillapítás sem elég, ha ízületi panaszokkal küzdünk!
Fogadjuk meg az Ízületőr szakértőinek tippjeit: sportoljunk mértékletesen, ügyeljünk ízületeinkre, minden edzés kezdődjön bemelegítéssel, a tréning végén pedig fokozatosan csökkentsük az intenzitást, és ne feledkezzünk meg a nyújtásról sem! Porcaink állapotának megőrzése érdekében pedig használjuk kúraszerűen a patikákban kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok