Tippek sportoláshoz túlsúly esetén
Tippek

Tippek sportoláshoz túlsúly esetén

Írta: Ízületőr.hu
Ossza meg a cikket:
Akármilyen évszak is legyen odakint, időről időre mindenkinek eszébe jut, hogy sportolnia kellene valamit. Nincs ez másképp akkor sem, ha éppen egy kis súlyfelesleg van rajtunk. Ekkor azonban fontos, hogy ízületeink megóvása érdekében fokozatosan szoktassuk hozzá testünket a mozgáshoz, ezért az Ízületőr gyógytornászai összegyűjtötték, hogy mire figyeljünk, ha túlsúllyal kezdünk sportolni.
 
Tippek
 
  • A minél jobb eredmény érdekében érdemes változatos kardio-típusú edzéseket választani, mint például a dinamikus gyaloglás, a kocogás, a kerékpározás, az úszás vagy a túrázás. Ezek a mozgásformák nemcsak stimulálják a szívet és a tüdőt, de csökkentik a túlerőltetés okozta sérülések rizikóját is.
  • Minden edzés bemelegítéssel kezdődjön!
  • A tréning végén fokozatosan csökkentsük az intenzitást, és ne feledkezzünk meg a nyújtásról sem!
  • Ügyeljünk a fokozatosságra, és óvakodjunk az ízületek túlterhelésétől! Ha hosszú kihagyás után hirtelen vágunk bele egy újfajta edzésformába, akkor jelentősen megnöveljük a sérülések rizikóját, és így hosszú távon porcszövetünk károsodását okozhatjuk.
  • Válasszunk megfelelően stabil, de rugalmas lábbelit!
  • Nagyobb túlsúly esetén javasolt a vízben végzett mozgás (aquafitness, aquajogging), elsősorban az ízületek védelme érdekében. A derékig érő vízmagasság 50%-kal, míg a mellkasig érő víz már 90%-kal csökkenti a térdízületi terhelést.
  • Használjuk ki a mindennapok adta mozgáslehetőségeket is!
    • Lift helyett válasszuk a lépcsőt!
    • Ha időnk engedi, egy megállóval hamarabb szálljunk le a buszról, és sétáljunk haza!
    • Igyekezzünk mellőzni az autó használatát!
 
Sportolás közben mindig figyeljünk oda ízületeink épségére, porcaink állapotának megőrzése érdekében pedig használjuk kúraszerűen a patikákban kapható porcépítő készítményeket! Ízületeink megóvása érdekében ügyeljünk a súlyunkra, táplálkozzunk egészségesen, és rendszeresen végezzünk a fizikai állapotunknak megfelelő testmozgást!

További hasznos tippekért kövess minket a Facebookon!
 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok