Törzs és derék nyújtása
Tippek

Törzs és derék nyújtása

Ossza meg a cikket:
A nyújtógyakorlatok amellett, hogy hozzájárulnak az izmok rugalmasságának megtartásához, az izmok terhelhetőségét és a mozgásterjedelmet is növelik. Maga a nyújtás nyugodt, lassú tempójú, fájdalommentes, légzéssel harmonizáló mozgás, ami az erősítés mellett elengedhetetlen izomzatunk karbantartásához. Íme, néhány gyakorlat a törzs és a derék nyújtásához.
Az Ízületőr szakértő gyógytornászainak segítségével folytatjuk sorozatunkat, és most néhány olyan, otthon is könnyedén kivitelezhető nyújtó gyakorlatot mutatunk, amik gerincünk, vállunk, mellkasunk és derekunk mozgósítását igénylik. A gyakorlatok kivitelezéséhez csupán egy szőnyegre vagy egy székre van szükségünk.

Ne feledjük, jó, ha a nyújtógyakorlatokat pár perces bemelegítés előzi meg! Ehhez pár tippet a Gyógytornasor weboldalon és az Ízületőr honlapon is találhatunk. Torna közben figyeljünk oda a helyes testtartásra is! Ha a mozgás fájdalmat okoz, feltétlenül forduljunk szakemberhez, hogy személyre szabott gyakorlatsorokat állítsanak össze a számunkra. Ízületeink védelmének érdekében pedig használjunk kúraszerűen patikában kapható glükózamint és kondroitint tartalmazó porcépítő készítményeket.

A rendszeres tornához kitartást kívánunk!
 

Oldalsó törzsnyújtás alkartámaszban

Oldalsó alkartámaszban a felül lévő karral és sarokkal nyújtózzon kilégzés közben, fájdalom és törzs-medence billenés nélkül! Ismételje meg a gyakorlatot a másik oldalra is!




Oldalsó törzsnyújtás oldalfekvésben

Oldalfekvésben a felül lévő karral és sarokkal nyújtózzon kilégzés közben, fájdalom és törzs-medence billenés nélkül! Ismételje meg a gyakorlatot a másik oldalán is!


 
 
Derék nyújtása

Helyezze két lábát széles terpeszben a talajra, és gömbölyű háttal hajoljon előre lassan, kilégzés közben, fájdalom nélkül! Tartsa meg a pozíciót 5 mp-ig! Ezt követően kezével támaszkodva, gömbölyű háttal lassan jöjjön vissza a kiinduló helyzetbe!
 

 
  
 
További tippekért és tanácsokért kövessék Facebook oldalunkat! 

Hány
évesek az
ízületei?

Kattog, vagy már fáj is? Ülő munkát végez? Van egy kis súlyfeleslege? Töltse ki a tesztet, és megtudja, hány évesek az ízületei.

Tudja meg most!

35 felett
mindenkit érint

  • Tippek Tippek

    Lúdtalp-megelőző gyakorlatok


    Itt a jó idő, előkerültek a könnyed lábbelik. Az Ízületőr boltozatemelő gyakorlataival megelőzhető a lúdtalp kialakulása.
Ez a webhely a cookie-król szóló irányelveinkben ismertetett cookie-kat használ. Az általunk használt cookie-k típusainak megismeréséhez és saját preferenciáinak beállításával kapcsolatban olvassa el a cookie-król szóló irányelveink mellékletét. Ha hozzájárul ahhoz, hogy cookie-kat használjuk, kérjük, azt itt jelezze.
Hozzájárulok